Comparison of aproach of Czech and German companies to data protection

Thesis title: Komparace přístupu českých a německých firem k ochraně dat
Author: Schejbalová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou kybernetické kriminality a ochrany dat. Cílem práce je porovnání přístupů českých a německých společností k ochraně dat a následné vytvoření jednotného marketingového mixu vhodného pro uplatnění na českém a německém trhu bezpečnosti informačních a komunikačních technologií. Komparace je provedena na základě mezinárodního dotazníkového šetření. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola pojednává o kybernetické bezpečnosti a seznamuje čtenáře se základními pojmy této problematiky. Kapitola druhá je věnována ochraně dat ve společnostech. Třetí kapitola reflektuje současnou situaci světového trhu bezpečnosti informačních a komunikačních technologií a podrobněji se v kapitole věnuji trhu českému a německému. Stěžejní kapitolou je kapitola čtvrtá s názvem Mezinárodní marketingový průzkum přístupu k ochraně dat. Obsahuje jak teorii mezinárodního marketingu, tak proces dotazníkového šetření, včetně jeho vyhodnocení. V závěrečné páté kapitole je navržen jednotný mezinárodní marketingový mix, který vychází z výsledků dotazníkového šetření.
Keywords: Mezinárodní marketingový výzkum; Mezinárodní marketingový mix; Komparace; Dotazníkové šetření; Kybernetické útoky; Trh bezpečnosti informačních a komunikačních technologií; Kybernetická kriminalita; Prevence dat; Ochrana dat
Thesis title: Comparison of aproach of Czech and German companies to data protection
Author: Schejbalová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is dealing with an issue of cybercrime and data protection. The aim of this thesis is to compare approaches of Czech and German companies to data protection and follow-up proposal of unified international marketing mix that can be used on both, Czech and German ICT security market. Comparison is based on international research. The thesis is divided into five chapters. The first chapter explains the cybercrime and related terms. The issue of data protection is contained in the second chapter. The third chapter reflects current situation of ICT security market globally and also Czech and German ICT security market. The core chapter is the chapter number four called The international marketing research of approach to data protection. It contains theory of international marketing as well as the process of international research and its assessment. The proposal of unified international marketing mix based on the research is contained in the last chapter number five.
Keywords: Cyber attacks; Data protection; International marketing mix; ICT security market; Cybercrime; Comparison; Questionnaire; International marketing research; Data prevention

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 5. 2015
Date of submission: 1. 4. 2016
Date of defense: 30. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48326/podrobnosti

Files for download

    Last update: