Komparace přístupu českých a německých firem k ochraně dat

Název práce: Komparace přístupu českých a německých firem k ochraně dat
Autor(ka) práce: Schejbalová, Kristýna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou kybernetické kriminality a ochrany dat. Cílem práce je porovnání přístupů českých a německých společností k ochraně dat a následné vytvoření jednotného marketingového mixu vhodného pro uplatnění na českém a německém trhu bezpečnosti informačních a komunikačních technologií. Komparace je provedena na základě mezinárodního dotazníkového šetření. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola pojednává o kybernetické bezpečnosti a seznamuje čtenáře se základními pojmy této problematiky. Kapitola druhá je věnována ochraně dat ve společnostech. Třetí kapitola reflektuje současnou situaci světového trhu bezpečnosti informačních a komunikačních technologií a podrobněji se v kapitole věnuji trhu českému a německému. Stěžejní kapitolou je kapitola čtvrtá s názvem Mezinárodní marketingový průzkum přístupu k ochraně dat. Obsahuje jak teorii mezinárodního marketingu, tak proces dotazníkového šetření, včetně jeho vyhodnocení. V závěrečné páté kapitole je navržen jednotný mezinárodní marketingový mix, který vychází z výsledků dotazníkového šetření.
Klíčová slova: Mezinárodní marketingový výzkum; Mezinárodní marketingový mix; Komparace; Dotazníkové šetření; Kybernetické útoky; Trh bezpečnosti informačních a komunikačních technologií; Kybernetická kriminalita; Prevence dat; Ochrana dat
Název práce: Comparison of aproach of Czech and German companies to data protection
Autor(ka) práce: Schejbalová, Kristýna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is dealing with an issue of cybercrime and data protection. The aim of this thesis is to compare approaches of Czech and German companies to data protection and follow-up proposal of unified international marketing mix that can be used on both, Czech and German ICT security market. Comparison is based on international research. The thesis is divided into five chapters. The first chapter explains the cybercrime and related terms. The issue of data protection is contained in the second chapter. The third chapter reflects current situation of ICT security market globally and also Czech and German ICT security market. The core chapter is the chapter number four called The international marketing research of approach to data protection. It contains theory of international marketing as well as the process of international research and its assessment. The proposal of unified international marketing mix based on the research is contained in the last chapter number five.
Klíčová slova: Cyber attacks; Data protection; International marketing mix; ICT security market; Cybercrime; Comparison; Questionnaire; International marketing research; Data prevention

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 5. 2015
Datum podání práce: 1. 4. 2016
Datum obhajoby: 30. 5. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/48326/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: