Direct marketing of specific luxury brands

Thesis title: Přímý marketing vybraných luxusních značek
Author: Nguyen, Mai Hoa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Olšovská, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním tématem bakalářské práce je péče o klienta luxusu konkrétních luxusních módních domů. Cílem je zjistit nástroje péči o klienta, které vybrané luxusní značky používají a dále na základě průzkumu zjistit, zda je kvalitní servis jedním z faktorů, které klienty motivuje k uskutečnění nákupu. Teoretická část charakterizuje luxus a jeho specifika, luxusní značku a komunikaci luxusních značek včetně přímého marketingu a péči o klienta luxusu. Metodologická část seznamuje s vybranými metody bakalářské práce. Praktická část obsahuje seznámení s konkrétními luxusními značky, kvalitativní rozhovory, analýzu dotazníkového šetření o luxusním servisu. Poslední část obsahuje shrnutí analýzy, doporučení a závěr.
Keywords: luxusní značka; luxusní servis; Louis Vuitton; Prada; Burberry; clienteling
Thesis title: Direct marketing of specific luxury brands
Author: Nguyen, Mai Hoa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Olšovská, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The main topic of this thesis is clienteling of specific luxury brands. The aim is to find out which tools these luxury brands are using for clienteling and based on a survey to determine whether the quality of service is one of the factors that motivate clients to purchase. The theoretical part defines luxury and its specifics, luxury brand and communication of luxury brands including direct marketing and clienteling. Methodological part introduces selected methods of the thesis. The practical part includes selected luxury brands and its basic information, qualitative interviews and an analysis of the survey about a luxury service. The last part contains a summary of the analysis, recommendations and a final conclusion.
Keywords: Louis Vuitton; luxury brand; luxury service; clienteling; Burberry; luxury brand; clienteling; Louis Vuitton; Prada; Burberry; luxury service; Prada

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2015
Date of submission: 30. 11. 2015
Date of defense: 13. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55104/podrobnosti

Files for download

    Last update: