The Presentation of the Czech Republic in the TV Programme Toulavá kamera

Thesis title: Prezentace České republiky v televizním pořadu Toulavá kamera
Author: Tesařová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Malcová, Zuzana
Opponents: Skopová, Věra
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem mé diplomové práce je analýza televizního pořadu Toulavá kamera, který již dvanáct let odlehčenou a zábavnou formou informuje českou veřejnost o přírodních a architektonických zajímavostech České republiky či o šikovných lidech, řemeslech a tradicích. Práce se věnuje analýze pořadu z hlediska jeho obsahové stránky, charakteru reportáží a také především tomu, jakým způsobem je v pořadu prezentována naše země. Cílem práce je popsat, proč se tento pořad těší takové divácké oblibě, jak samotní diváci Toulavou kameru vnímají a zda je odvysílané reportáže podněcují k návštěvě prezentovaného místa. Úvodní část práce je zaměřena na teoretické poznatky související s ochranou a medializací kultury, přičemž důraz je kladen na kulturu tradiční. Praktická část práce se opírá o výsledky kvalitativního výzkumu a také rozboru veřejně přístupných internetových diskuzí a osobního pozorování.
Keywords: lidová kultura; medializace kultury; Toulavá kamera
Thesis title: The Presentation of the Czech Republic in the TV Programme Toulavá kamera
Author: Tesařová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Malcová, Zuzana
Opponents: Skopová, Věra
Thesis language: Česky
Abstract:
My thesis aims to analyse the TV programme Toulavá kamera, which for twelve years informs audience about natural and architectural places of interest in the Czech Republic, or about skilful people, crafts and traditions. Thesis provides an analysis of the programme in terms of its content pages or character of reports. My goal is to describe why this programme is so popular for the audience, how viewers perceive the programme and whether they are inspired by reportages to go on a trip. Introductory part focuses on theoretical knowledge related to protection and media coverage of the traditional culture. The practical part is based on qualitative research and analysis of internet discussions and personal observations.
Keywords: folk culture; care of the traditional culture; media coverage of culture

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 3. 2014
Date of submission: 30. 9. 2014
Date of defense: 11. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47226/podrobnosti

Files for download

    Last update: