Prezentace České republiky v televizním pořadu Toulavá kamera

Název práce: Prezentace České republiky v televizním pořadu Toulavá kamera
Autor(ka) práce: Tesařová, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Malcová, Zuzana
Oponenti práce: Skopová, Věra
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předmětem mé diplomové práce je analýza televizního pořadu Toulavá kamera, který již dvanáct let odlehčenou a zábavnou formou informuje českou veřejnost o přírodních a architektonických zajímavostech České republiky či o šikovných lidech, řemeslech a tradicích. Práce se věnuje analýze pořadu z hlediska jeho obsahové stránky, charakteru reportáží a také především tomu, jakým způsobem je v pořadu prezentována naše země. Cílem práce je popsat, proč se tento pořad těší takové divácké oblibě, jak samotní diváci Toulavou kameru vnímají a zda je odvysílané reportáže podněcují k návštěvě prezentovaného místa. Úvodní část práce je zaměřena na teoretické poznatky související s ochranou a medializací kultury, přičemž důraz je kladen na kulturu tradiční. Praktická část práce se opírá o výsledky kvalitativního výzkumu a také rozboru veřejně přístupných internetových diskuzí a osobního pozorování.
Klíčová slova: lidová kultura; medializace kultury; Toulavá kamera
Název práce: The Presentation of the Czech Republic in the TV Programme Toulavá kamera
Autor(ka) práce: Tesařová, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Malcová, Zuzana
Oponenti práce: Skopová, Věra
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
My thesis aims to analyse the TV programme Toulavá kamera, which for twelve years informs audience about natural and architectural places of interest in the Czech Republic, or about skilful people, crafts and traditions. Thesis provides an analysis of the programme in terms of its content pages or character of reports. My goal is to describe why this programme is so popular for the audience, how viewers perceive the programme and whether they are inspired by reportages to go on a trip. Introductory part focuses on theoretical knowledge related to protection and media coverage of the traditional culture. The practical part is based on qualitative research and analysis of internet discussions and personal observations.
Klíčová slova: folk culture; care of the traditional culture; media coverage of culture

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 3. 2014
Datum podání práce: 30. 9. 2014
Datum obhajoby: 11. 9. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/47226/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: