Proposal for Customer Relationship Management in the Automotive Industry

Thesis title: Návrh řízení vztahů se zákazníky v automobilovém průmyslu
Author: Bartoš, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Harantová, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem diplomové práce je návrh řízení vztahů se zákazníky v automobilovém průmyslu. Konkrétně v prémiovém segmentu osobních vozidel. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu Customer Relationship Management, jeho hlavními prvky a především přínosy. Opomíjeny nejsou ani náklady na jeho realizaci a krátký pohled do blízkého budoucího vývoje. Praktická část práce je věnována analýze trhu osobních vozidel, na kterém se pohybují tři hlavní konkurenti -- Mercedes-Benz, Audi a BMW. Dále navrhuje možné řízení vztahů se zákazníky, které by mělo být uplatnitelné pro všechny tři zmíněné konkurenty a to především proto, že cílí na stejně zaměřené zákazníky. Závěr je věnován shrnutí uvedeného návrhu.
Keywords: automobilový průmysl; CRM; marketing; automobilka; řízení vztahů se zákazníky
Thesis title: Proposal for Customer Relationship Management in the Automotive Industry
Author: Bartoš, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Harantová, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
The object of this thesis is the proposal of customer relationship management in the automotive industry. Specifically in segment of premium cars. The theoretical part deals with the definition of the term Customer Relationship Management, its main elements and particularly benefits. Forgotten aren't costs of its implementation and a brief look at the nearby future. The practical part is devoted to analysis of the market of passenger cars, which is ranged by three main competitors - Mercedes-Benz, Audi and BMW. The thesis suggests possible customer relationship management, which should be applicable for all three competitors, mainly because of their targeting at the same customers. The conclusion is devoted to recommendations that sums mentioned proposal.
Keywords: CRM; automotive industry; marketing; car factory; Customer Relationship Management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 3. 2015
Date of submission: 30. 6. 2015
Date of defense: 11. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52409/podrobnosti

Files for download

    Last update: