Factors influencing the learning of health impaired students
Thesis title: | Faktory ovlivňující studium zdravotně znevýhodněných studentů |
---|---|
Author: | Krobová, Sandra |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Vltavská, Kristýna |
Opponents: | Doleček, Pavel |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Cílem diplomové práce je nalézt faktory, které ovlivňují studium zdravotně znevýhodněných vysokoškolských studentů v České republice pomocí dat z šetření EUROSTUDENT V. Práce obsahuje typologii zdravotně znevýhodněných studentů podle Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, dále se zabývá nejprve podporou poskytovanou Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR a následně podporou poskytovanou vysokými školami. Analytická část práce je věnována výsledkům šetření EUROSTUDENT V a následně vícerozměrné analýze z tohoto šetření. Diplomová práce se snaží odpovědět na otázky, zda existuje spojitost mezi výběrem studijního oboru a typem zdravotního znevýhodnění, jaké faktory souvisí se spokojeností zdravotně znevýhodněných studentů, dále zda je ovlivněna doba samostudia typem zdravotního znevýhodnění a s jakými vysokými školami jsou zdravotně znevýhodnění studenti nejspokojenější. |
Keywords: | korespondenční analýza; faktorová analýza; shluková analýza; specifické vzdělávací potřeby; zdravotní znevýhodnění |
Thesis title: | Factors influencing the learning of health impaired students |
---|---|
Author: | Krobová, Sandra |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Vltavská, Kristýna |
Opponents: | Doleček, Pavel |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The aim of the thesis is to find factors that influence learning of health impaired university students in the Czech Republic by means of data gained from EUROSTUDENT V survey. The thesis presents the health impaired students' typology according to the Czech Ministry of Education; presents ways of support by the Ministry of Education, and consequently by universities themselves. The analytical part is dedicated to the EUROSTUDENT V survey findings and their multidimensional analysis. The thesis aims to search answers to questions whether there is a link between the study field selection and the type of health impairment, and which factors are related to health impaired students' satisfaction, and also whether the self-study period is influenced by the type of impairment, and finally which universities students find the most satisfactory. |
Keywords: | factor analysis; correspondence analysis; cluster analysis; specific learning needs; health impairment |
Information about study
Study programme: | Kvantitativní metody v ekonomice/Statisticko-pojistné inženýrství |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Economic Statistics |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 25. 3. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 22. 6. 2015 |
Date of defense: | 27. 8. 2015 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/52376/podrobnosti |