Faktory ovlivňující studium zdravotně znevýhodněných studentů

Název práce: Faktory ovlivňující studium zdravotně znevýhodněných studentů
Autor(ka) práce: Krobová, Sandra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vltavská, Kristýna
Oponenti práce: Doleček, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je nalézt faktory, které ovlivňují studium zdravotně znevýhodněných vysokoškolských studentů v České republice pomocí dat z šetření EUROSTUDENT V. Práce obsahuje typologii zdravotně znevýhodněných studentů podle Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, dále se zabývá nejprve podporou poskytovanou Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR a následně podporou poskytovanou vysokými školami. Analytická část práce je věnována výsledkům šetření EUROSTUDENT V a následně vícerozměrné analýze z tohoto šetření. Diplomová práce se snaží odpovědět na otázky, zda existuje spojitost mezi výběrem studijního oboru a typem zdravotního znevýhodnění, jaké faktory souvisí se spokojeností zdravotně znevýhodněných studentů, dále zda je ovlivněna doba samostudia typem zdravotního znevýhodnění a s jakými vysokými školami jsou zdravotně znevýhodnění studenti nejspokojenější.
Klíčová slova: korespondenční analýza; faktorová analýza; shluková analýza; specifické vzdělávací potřeby; zdravotní znevýhodnění
Název práce: Factors influencing the learning of health impaired students
Autor(ka) práce: Krobová, Sandra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vltavská, Kristýna
Oponenti práce: Doleček, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the thesis is to find factors that influence learning of health impaired university students in the Czech Republic by means of data gained from EUROSTUDENT V survey. The thesis presents the health impaired students' typology according to the Czech Ministry of Education; presents ways of support by the Ministry of Education, and consequently by universities themselves. The analytical part is dedicated to the EUROSTUDENT V survey findings and their multidimensional analysis. The thesis aims to search answers to questions whether there is a link between the study field selection and the type of health impairment, and which factors are related to health impaired students' satisfaction, and also whether the self-study period is influenced by the type of impairment, and finally which universities students find the most satisfactory.
Klíčová slova: factor analysis; correspondence analysis; cluster analysis; specific learning needs; health impairment

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Statisticko-pojistné inženýrství
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra ekonomické statistiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 3. 2015
Datum podání práce: 22. 6. 2015
Datum obhajoby: 27. 8. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/52376/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: