The Marketing Strategy of the Chosen Company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané firmy
Author: Komarova, Alisa
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Haffner, Vladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Téma této diplomové práce je "Marketingová strategie vybrané firmy". Cílem této práce je revize a případný návrh nové marketingové strategie na základě analýzy současné marketingové strategii společnosti, včetně provedení SWOT analýzy. Pro správnou analýzu současné marketingové strategie a její následné zlepšení jsem se seznámila se situací na cílovém trhu, a to jak z pohledu vnějšího okolí - marketingového prostředí, tak i z vnitřního -- marketingový mix společnosti a její marketingové cíle. Pro lepší pochopení postavení společnosti na trhu a vůči konkurenci proběhlo dotazníkové šetření a jeho následné vyhodnocení.
Keywords: marketingový mix; marketingová strategie; konkurence; SWOT analýza; marketingová komunikace
Thesis title: The Marketing Strategy of the Chosen Company
Author: Komarova, Alisa
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Haffner, Vladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this master thesis is "The Marketing Strategy of the Chosen Company. The goal of the thesis is to analyse the current marketing strategy and if needed to suggest a new marketing strategy of the company. Part of total analysis is also formed by a SWOT analysis. For correct analysis of the current marketing strategy and its further improvement I studied the situation on the target market including its external factors (macro economical environment) and internal factors (marketing mix and marketing goals of the company). For better understanding of the company's positioning on the market and towards the competition I used the questionnaire and its further evaluation.
Keywords: SWOT analysis; marketing communication; marketing mix; marketing strategy; competition

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2012
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 5. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39165/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: