Communication Strategy of Organization

Thesis title: Komunikační strategie organizace
Author: Macková, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma Komunikační strategie organizace spočívá v návrhu takové komunikační strategie pro Zlínský volejbalový klub, která by představovala co nejefektivnější využití nástrojů komunikace s vynaložením co možná nejmenších finančních prostředků. Cílem práce je připravit návrh strategie pro klub na základě analýzy současného stavu komunikace v organizaci, analýzy SWOT a hloubkového rozhovoru s manažerem klubu. V první kapitole je rozebrána teorie marketingu, dále základní pojmy a problematika komunikace. Následně ve druhé kapitole pomocí analýzy SWOT a hloubkového rozhovoru s manažerem popsán aktuální stav marketingu a komunikace organizace a jejich představy do budoucna. Kapitola třetí představuje již samotný návrh nové komunikační strategie, na základě které by vedení klubu mohlo zlepšit komunikaci se svými sponzory i diváky, a tím přispět ke zvýšení návštěvnosti, což je považováno za hlavní cíl Zlínského volejbalového klubu.
Keywords: Komunikace; Marketing; Komunikační strategie
Thesis title: Communication Strategy of Organization
Author: Macková, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis named Communication Strategy of Organization deals mainly with the communication strategies which were developed for Zlín volleyball club. The main aim of this strategy is to achieve the greatest possible use of communication within the smallest possible use of funds. The main goal of the bachelor thesis is to prepare concrete strategy for the club based on the SWOT analysis, on analyses of the current status of club's communication as well as the relevant interview with a manager of the organization. The first chapter deals with marketing theory as well as the basic terminology and the crucial issue of communication itself. The second chapter describes the current status of communication strategy of organization and the future plans of the organization which is based on the SWOT analysis and on the interview mentioned above. The third chapter finally discusses particular communication strategy which was developed for this organization with the aim to improve their relationship with sponsors and to increase attendance and awareness of people.
Keywords: Marketing; Communication; Communication strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 3. 2014
Date of submission: 1. 6. 2015
Date of defense: 24. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46824/podrobnosti

Files for download

    Last update: