The influence of loyalty programs on customer's loyalty with a focus on food supply chains

Thesis title: Vliv věrnostních programů na loajalitu zákazníků se zaměřením na potravinové řetězce
Author: Denemarková, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá věrnostními programy a jejich vlivem na loajalitu zákazníků. V úvodní teoretické části jsou vysvětleny pojmy marketingová komunikace, loajalita, oddanost, rozhodovací proces zákazníka a věrnostní programy. Navazující praktická část popisuje průběh marketingového výzkumu a zahrnuje vyhodnocení odpovědí získaných z dotazníkového šetření. Jedním z cílů práce je zhodnocení pěti vybraných věrnostních programů na základě jejich srovnání. Dalším cílem je zjistit prostřednictvím vlastního marketingového výzkumu, jak jsou věrnostní programy vnímány zákazníky a jaký mají vliv na jejich loajalitu. Závěr práce je věnován shrnutí výsledků výzkumu a odpovědím na cíle práce.
Keywords: loajalita; věrnostní programy; marketingový výzkum; zákazník
Thesis title: The influence of loyalty programs on customer's loyalty with a focus on food supply chains
Author: Denemarková, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the loyalty programs and their influence on customer's loyalty. In the introductory part, important terms such as marketing communication, customer loyalty, dedication, customer's decision-making process as well as loyalty programs are defined. Practical part defines course of marketing research and presents its results. Specific aims of my thesis include finding out whether or not customer's loyalty is influenced by loyalty programs. The thesis also includes evaluation of five chosen loyalty programs on the basis of their comparison. Summary critically evaluates all provided results and presents answers to specific aims of this thesis.
Keywords: loyalty programs; customer; loyalty; marketing research

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2014
Date of submission: 4. 5. 2015
Date of defense: 24. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48052/podrobnosti

Files for download

    Last update: