Strategic analyses of fitness center World Class

Thesis title: Strategická analýza fitness center World Class
Author: Pekárek, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kuchyňa, Pavel
Opponents: Daněk, Stefan Svatopluk
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je provést strategickou analýzu podniku World Class Czech Republic s.r.o. Tohoto je docíleno za pomoci analýzy okolí podniku, jeho zdrojů a schopností, díky kterým můžeme identifikovat jeho silné a slabé stránky spolu s možnými příležitostmi a hrozbami. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou, kde teoretická část obsahuje popis strategického řízení a externí a interní analýzy. V praktické části bakalářské práce aplikuji poznatky získané v teoretické části, jejichž výsledkem je zhodnocení celkové konkurenční pozice na trhu a odhad růstu relevantního trhu. Zároveň je na základě těchto výstupů doporučena strategie, která by měla přispět k samotnému vývoji podniku a k vyšší spokojenosti návštěvníků fitness centra.
Keywords: strategická analýza ; strategické řízení; analýza makrookolí; analýza mikrookolí; analýza zdrojů; analýza schopností podniku
Thesis title: Strategic analyses of fitness center World Class
Author: Pekárek, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kuchyňa, Pavel
Opponents: Daněk, Stefan Svatopluk
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to elaborate the strategic analysis of the company World Class Czech Republic s.r.o. This is accomplished using analysis of company environment, its resources and capabilities, thanks to which it is possible to identify its strong and weak points together with possible opportunities and threats. The thesis is divided into theoretical and application part. The theoretical part describes strategic management and external and internal analysis. In the application part I apply findings from theoretical part which results in appraisal of overall competition position in the market and estimate of relevant market. A strategy resulting from these outcomes is recommended as well. This strategy should enhance the development of company and customer satisfaction.
Keywords: strategic analysis ; strategic management; macroenvironment analysis; microenvironment analysis; analysis of resources; analysis of company´s capabilities

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Účetnictví a finanční řízení podniku
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Corporate Finance

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 1. 2015
Date of submission: 31. 5. 2015
Date of defense: 22. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51810/podrobnosti

Files for download

    Last update: