Decision-making process of students in choosing a university: a case study of the Faculty of Business Administration, University of Economics, Prague

Thesis title: Rozhodovací proces studentů při výběru vysoké školy: případová studie Fakulty podnikohospodářské VŠE
Author: Ctiborová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Kolář, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se věnuje procesu výběru vysoké školy, kterým procházejí středoškolští studenti. Jejím cílem je zachytit, jaký rozhodovací proces probíhal u studentů, kteří se rozhodovali pro studium na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze. Práce má tři části. První teoretická část se věnuje spotřebnímu chování a faktorům, které ho ovlivňují. Dále se snaží popsat, jak probíhá kupní rozhodovací proces. Obě dvě části se věnují všeobecné teorii, která je doplněná o specifika spojené s výběrem vysoké školy. Poslední pasáž teoretické části popisuje Fakultu podnikohospodářskou, její konkurenty a celkově trh fakult s ekonomickým zaměřením. Metodologická část se zaměřuje na metody použité ve vlastním marketingovém výzkumu. Analytická část vychází z výsledků marketingového výzkumu, který měl dvě etapy. První byla přípravná v podobě kvalitativního výzkum (hloubkové rozhovory) a druhá, realizační, která byla prováděná za pomoci dotazníkového šetření (kvantitativní výzkum). Závěr shrnuje výsledky marketingového výzkumu.
Keywords: Marketingový výzkum; Chování spotřebitele; Kupní rozhodovací proces; Fakulta podnikohospodářská Vysoké školy ekonomické v Praze
Thesis title: Decision-making process of students in choosing a university: a case study of the Faculty of Business Administration, University of Economics, Prague
Author: Ctiborová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Kolář, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focusing on the type of decision making process of choosing the university which high school students undergo. Its purpose is to capture the type of process which is made by students who decided to study at the Faculty of Business Administration. Thesis is aiming to find a solution to get more candidates. Thesis has three parts. The first, theoretical, focuses on the consumer behaviour and factors which influence the consumer behaviour itself. Furthermore it tries to theoretically describe the process of the purchase decision making. Both parts are conceived in general but they even try to describe certain specifications which are the part of the decision-making process and consumer behaviour connected with the process of choosing the university. The last segment of the theoretical part describes the Faculty of Business Administration, its competitors and the market of faculties with the focus on economics overall. Methodological part is focusing on the methods used in the marketing survey itself. Analytical part is coming out of the outcomes of the marketing survey which had two phases.
Keywords: Faculty of Business Administration at the University of Economics, Prague; Purchase decision process; Consumer behavior; Marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 11. 2014
Date of submission: 1. 6. 2015
Date of defense: 27. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50198/podrobnosti

Files for download

    Last update: