Process Analysis for CRM Implementation in a Particular Organisation

Thesis title: Analýza procesů pro implementaci CRM v konkrétní organizaci
Author: Suchý, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koliš, Karel
Opponents: Roche, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na podrobnou analýzu interních procesů v konkrétní organizaci, zpracované z důvodu plánované implementace nového CRM systému. Cílem práce je k této implementaci přispět analyzováním současných procesů, identifikováním míst pro jejich zlepšení, zmapováním nových procesních diagramů a navržením požadovaných funkcionalit nového CRM. Teoretická část se věnuje samotné disciplíně řízení vztahů se zákazníky, její filosofii a definuje základní pojmy spojené s problematikou přechodu ke strategii CRM. Praktická část podává základní informace o konkrétní organizaci, na které navazuje analýzou současné situace. Analýza je obohacena subjektivním zhodnocením stávajících procesů a návrhy na jejich automatizaci. Součástí práce je tyto návrhy graficky zpracovat k využití v interní dokumentaci organizace.
Keywords: Řízení vztahů se zákazníky; proces; funkcionalita; zákazník
Thesis title: Process Analysis for CRM Implementation in a Particular Organisation
Author: Suchý, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koliš, Karel
Opponents: Roche, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
In this Bachelor thesis there is an imminent focus on a detailed analysis of internal processes resolved due to a planned implementation of a new CRM software. The work aims to contribute to this implementation by analysing current processes, identifying its deificiencies, mapping new process diagrams, and proposing functionalities expected from the new CRM software. Theoretical part is dedicated to the discipline of customer relationship management itself, its philosophy, and defines elementary terms connected to the problematics of accepting the CRM strategy. Practical part gives basic information about a particular organisation, followed by a current situation analysis. The analysis is enriched by subjective evaluation of on-going processes and suggestions for their automatisation. As part of this work there is a graphical suggestion of these processes to be used in internal documentation.
Keywords: Customer relationship management; customer; functionality; process

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2014
Date of submission: 1. 6. 2015
Date of defense: 26. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50210/podrobnosti

Files for download

    Last update: