Distribution chain extension – case study: Café chain

Thesis title: Rozšíření distribučního řetězce – případová studie: kavárenský řetězec
Author: Vaněk, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou operace rozšíření distribučního řetězce společnosti podnikající v poskytování služeb. Hlavní důraz bude kladen na analytickou část plánování, implementaci vytvořeného plánu a řízení komunikační kampaně. V teoretické části budou nejprve popsány formy vstupu na trh a specifika marketingu služeb. Analytická část se zaměří zejména na marketingovou situační analýzu a vytvoření plánu rozšíření řetězce. Následující část popíše řízení komunikační kampaně se zaměřením na reklamu a podporu prodeje. V praktické části bude rozebrán postup rozšíření kavárenského řetězce Costa Coffee na příkladech nově otevřených poboček. Cílem práce je porovnat reálné provedení rozšíření řetězce s teoretickými fundamenty.
Keywords: podpora prodeje; situační analýza; Distribuční řetězec
Thesis title: Distribution chain extension – case study: Café chain
Author: Vaněk, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the issue of the extension of a service offering firm. The main focus will be aimed at the analytical part of planning stage, the implementation of the plan and the communication campaign management. The theoretical part will discuss individual forms of entering a new market and specifications of service-related marketing. The analytical part will focus on the marketing situation analysis and main planning of the distribution chain extension. The communication part will delineate the marketing support campaign management, advertising and sales promotion activities. The practical part describes the real extension of the distribution chain of Costa Coffee. The purpose of this thesis is to analyze the process of the real chain extension and compare it with theoretical foundations.
Keywords: situation analysis; sales promotion; Distribution chain

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 1. 2015
Date of submission: 1. 6. 2015
Date of defense: 27. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50872/podrobnosti

Files for download

    Last update: