Analysis of hotel’s communication mix efficiency

Thesis title: Analýza efektívnosti nástrojov komunikačného mixu vybraného hotela
Author: Mäsiarová, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca spracováva tématickú oblasť merateľnosti efektu nákladov vynaložených na marketingové aktivity patriace do komunikačného mixu konkrétneho hotela. Na meranie efektívnosti je využitý výpočet ukazovateľa návratnosti investícií ROI. Ďalej práca meria účinok daných marketingových aktivít pomocou ukazovateľov účinnosti špecifických pre každý komunikačný nástroj. Na základe výsledkov analýzy efektívnosti a účinnosti práca formuluje odporúčania pre hotel ohľadom racionalizácie vynaloženia nákladov na marketing v budúcnosti.
Keywords: Účinnosť; Analýza; Efektívnosť; Komunikačný mix
Thesis title: Analýza efektívnosti nástrojov komunikačného mixu vybraného hotelu
Author: Mäsiarová, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce zpracovává tematickou oblast měřitelnosti efektu nákladů vynaložených na marketingové aktivity patřící do komunikačního mixu konkrétního hotelu. Na měření efektivnosti je využitý výpočet ukazatele návratnosti investicí ROI. Dále práce měří účinek daných marketingových aktivit pomocí ukazatelů účinnosti specifických pro každý komunikační nástroj. Na základe výsledů analýzy efektivnosti a účinnosti práce formuluje odporučení pro hotel ohledně racionalizace vynaložení nákladů na marketing v buducnosti.
Keywords: Komunikační mix; Účinnost; Efektivnost; Analýza
Thesis title: Analysis of hotel’s communication mix efficiency
Author: Mäsiarová, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis elaborates the topic of marketing costs efficiency measurement. The costs are spent by a specific hotel on communication mix activities. The indicator called Return on Investment [ROI] is used for the efficiency measurements. The bachelor thesis measures as well the impact of marketing activities using the specific indicators of impact for each communication mix tool. Based on the results of analysis, the thesis gives recommendations for the hotel about rationalization of costs spent on marketing in the future.
Keywords: Impact; Effectiveness; Analysis; Communication mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 1. 2015
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 20. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51069/podrobnosti

Files for download

    Last update: