Marketing communication in employer brand building

Thesis title: Marketingová komunikace při budování značky zaměstnavatele
Author: Galstyan, Artur
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této kvalifikační práce je v teoretické a praktické rovině popsat marketingovou komunikaci v procesu budování značky zaměstnavatele. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů značka a značka zaměstnavatele, včetně metod budování značek a marketingových kanálů. Praktická část práce je zaměřena na komunikaci značky zaměstnavatele Pivovarů Staropramen a vnímání této značky mezi její stážisty a trainee, všichni ze kterých jsou studenty anebo absolventy vysokých škol. Pro zjištění těchto informací byla použita metoda standardizovaných otevřených hloubkových rozhovorů. Výsledky těchto rozhovorů byly použity pro zobrazení rozdílů mezi komunikací značky a její vnímáním, analýzu efektivity interních komunikačních kanálů, hledání prostoru pro zlepšení určitých částí komunikace, zaměřené na studenty a absolventy vysokých škol. Výsledky rozhovorů byly také porovnány s doporučením autorů, uvedených v teoretické části.
Keywords: značka zaměstnavatele; marketingová komunikace; budování značky
Thesis title: Marketing communication in employer brand building
Author: Galstyan, Artur
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this thesis is to both theoretically and practically explain marketing communication in the process of employer brand building. The theoretical part focuses on defining brand and employer brand including brand building methods as well as marketing communication channels. The thesis then focuses in its practical part on the specific case of Pivovary Staropramen's employer brand communication and perception amongst its interns and trainees, all university students and graduates. A standardized, open-ended interview method was used to obtain this information. The findings of the interviews were then used to show the differences between the brand communication and perception, analyse internal communication channels effectivity, find possible improvements to certain parts of the communication focused on university students and graduates and compare the general findings to the theoretical theses.
Keywords: employer branding; marketing communication; brand building

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 1. 2015
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 26. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51404/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: