Optimalization of marketing campaings based on neuromarketing research

Thesis title: Optimalizace marketingových kampaní na základě výsledků neuromarketingového výzkumu
Author: Holíková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Neuromarketing je relativně nově vzniklý obor, který se nejvíce používá při marketingovém výzkumu a klade si za cíl odhalit, co opravdu probíhá v myslích spotřebitelů. Neuromarketing využívá neurovědy, která zde vytváří jakýsi vědecký podklad pro studii nervového systému a mozku. Výsledky studií jsou poté využity při sestavování marketingových kampaní. V České Republice je neuromarketing stále ještě na svém počátku a největší rozvoj neuromarketingu by měl ještě přijít. Cílem práce bylo v prvé řadě porovnat, jak moc se liší naše myšlení od vnímání toho, co opravdu na daných obrázcích z reklamních kampaní podle eye-trackingu vidíme. Tato analýza ověřuje, jak moc dochází k selekci informací v mozku. Neuromarketing má mnohé výhody, nicméně jeho velikou nevýhodou je vysoká finanční náročnost. V následující analýze byly porovnávány dvě metody sběru dat a jejich využití pro malé a střední podniky.
Keywords: marketing; pohyby počítačovou myší; eye-tracking kamera; Neuromarketing; neurověda
Thesis title: Optimalization of marketing campaings based on neuromarketing research
Author: Holíková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Neuromarketing is relatively new field of study, which is mostly applied in marketing research and its goal is to uncertain what really goes on in customer's minds. Neuromarketing use neuroscience, which forms scientific basis for study of neural system and cerebrum. Findings of studies are used in building of marketing campaigns. In the Czech Republic is neuromarketing still in its beginning and the biggest expansion ought to come. Goal of this thesis was firstly compare the difference between what we think we perceive the most and what we really perceive, on pictures from advertising campaigns. This analysis is varifying an amount of information selection in customer's brain. Neuromarketing has many advantages, unfortunately its financial matters are great disadvantage. In second analysis were compered two methods of information gathering and their use for small and medium enterprises.
Keywords: marketing; Neuromarketing; eye-tracking camera; neuroscience; mouse movement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 4. 2014
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 26. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52303/podrobnosti

Files for download

    Last update: