Optimalizace marketingových kampaní na základě výsledků neuromarketingového výzkumu

Název práce: Optimalizace marketingových kampaní na základě výsledků neuromarketingového výzkumu
Autor(ka) práce: Holíková, Barbora
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Tahal, Radek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Neuromarketing je relativně nově vzniklý obor, který se nejvíce používá při marketingovém výzkumu a klade si za cíl odhalit, co opravdu probíhá v myslích spotřebitelů. Neuromarketing využívá neurovědy, která zde vytváří jakýsi vědecký podklad pro studii nervového systému a mozku. Výsledky studií jsou poté využity při sestavování marketingových kampaní. V České Republice je neuromarketing stále ještě na svém počátku a největší rozvoj neuromarketingu by měl ještě přijít. Cílem práce bylo v prvé řadě porovnat, jak moc se liší naše myšlení od vnímání toho, co opravdu na daných obrázcích z reklamních kampaní podle eye-trackingu vidíme. Tato analýza ověřuje, jak moc dochází k selekci informací v mozku. Neuromarketing má mnohé výhody, nicméně jeho velikou nevýhodou je vysoká finanční náročnost. V následující analýze byly porovnávány dvě metody sběru dat a jejich využití pro malé a střední podniky.
Klíčová slova: marketing; pohyby počítačovou myší; eye-tracking kamera; Neuromarketing; neurověda
Název práce: Optimalization of marketing campaings based on neuromarketing research
Autor(ka) práce: Holíková, Barbora
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Tahal, Radek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Neuromarketing is relatively new field of study, which is mostly applied in marketing research and its goal is to uncertain what really goes on in customer's minds. Neuromarketing use neuroscience, which forms scientific basis for study of neural system and cerebrum. Findings of studies are used in building of marketing campaigns. In the Czech Republic is neuromarketing still in its beginning and the biggest expansion ought to come. Goal of this thesis was firstly compare the difference between what we think we perceive the most and what we really perceive, on pictures from advertising campaigns. This analysis is varifying an amount of information selection in customer's brain. Neuromarketing has many advantages, unfortunately its financial matters are great disadvantage. In second analysis were compered two methods of information gathering and their use for small and medium enterprises.
Klíčová slova: marketing; Neuromarketing; eye-tracking camera; neuroscience; mouse movement

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 4. 2014
Datum podání práce: 15. 5. 2015
Datum obhajoby: 26. 5. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/52303/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: