Analysis of the marketing strategy of the company Interimex CZ a.s

Thesis title: Marketingová strategie firmy Interimex CZ a.s
Author: Škodová, Adéla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zanalyzovat marketingovou strategii společnosti Interimex CZ a.s., která je na českém trhu se sportovním a volnočasovým oblečením mezi zákazníky známá pod značkou O'Style, a na základě získaných poznatků navrhnout možná zlepšení týkající se zvýšení efektivity marketingových nástrojů na internetu. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První dvě kapitoly slouží jako teoretická východiska pro praktickou část práce. První kapitota obsahuje definici internetového marketingu, jeho výhody a nevýhody a stručně popisuje on-line komunikační mix. Druhá kapitola detailněji popisuje vybrané nástroje internetové reklamy. Ve třetí kapitole je krátce představena společnost Interimex CZ a.s. Obsahem čtvrté kapitoly je analýza společnosti na trhu, jejíž součástí je marketingový mix společnosti, srovnání s přímou konkurencí pomocí 4P, analýza výsledků dotazníkového šetření mezi zákazníky a SWOT analýza. Závěrečná kapitola obsahuje konkrétní návrhy a doporučení k zefektivnění používaných marketingových nástrojů na internetu.
Keywords: oblečení; O´Style; on-line reklama; internetová reklama; on-line komunikace; marketingoví strategie; internetový marketing
Thesis title: Analysis of the marketing strategy of the company Interimex CZ a.s
Author: Škodová, Adéla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the diploma thesis is to analyze the marketing strategy of the company Interimex CZ .a.s. that is noted for its brand O'Style on the sport and free time clothing Czech market. Based on the analysis I would like to propose some recommendations for changes to the internet marketing tools effectiveness. The thesis is divided into five chapters. First two chapters provide theoretical framework for practical part of the thesis. First chapter contains definition of internet marketing, its advantages and disadvantages and shortly describes on-line communication mix. Second chapter describes some internet advertising tools in detail. In the third chapter is shortly introduced company Interimex CZ a.s. The purpose of the fourth chapter is to analyse the company on the market. First of all I describe company's marketing mix, then I compare the firm with its main competitors through the use of 4P, I also analyse the results of the research conducted among customers and finally I compile SWOT analysis. Last chapter deals with the proposals and recommendations concentrated on the streamlining of used internet marketing tools.
Keywords: clothing; O´Style; on-line advertising; internet advertising; on-line communication; marketing strategy; internet marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 9. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 20. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43804/podrobnosti

Files for download

    Last update: