Marketing strategy of a board game Klickovana

Thesis title: Marketingová strategie deskové hry Kličkovaná
Author: Hliněný, Karel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Lhotáková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je vytvořit návrh marketingové strategie pro novou deskovou hru společnosti Efko. První kapitola této práce představuje teoretický základ pro následující kapitoly, které se postupně věnují jednotlivým prvkům návrhu marketingové strategie. Po analýze marketingového prostředí společnosti následovalo dotazníkové šetření, které bylo provedeno, za účelem získání kvalitních primárních dat. Na základě výsledků tohoto šetření byla zpracována SWOT analýza a také segmentace a positioning. Po identifikaci cílového segmentu byly rozpracovány jednotlivé prvky marketingového mixu a komunikační strategie, včetně návrhu jejího rozpočtu. V závěrečné kapitole této práce jsou představeny jednotlivé možnosti využití Guerilla marketingu v rámci této marketingové strategie.
Keywords: Efko; Komunikace; Kličkovaná; Marketingová strategie; Desková hra
Thesis title: Marketing strategy of a board game Klickovana
Author: Hliněný, Karel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Lhotáková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this thesis is to create a draft marketing strategy for a new board game of the company Efko. The first chapter of this thesis is a theoretical basis for the next chapters that deal with particular components of the draft marketing strategy step by step. After analyzing the marketing environment of the company, in order to obtain high quality primary data, a survey was organized. The following steps were based on the results of this survey: SWOT analysis, segmentation and positioning. After identifying the target segment the particular elements of the marketing mix and communication strategy were made, including its draft budget. The final chapter of this thesis presents individual possibilities of Guerrilla marketing in the context of this marketing strategy.
Keywords: Efko; Communication; Klickovana; Marketing strategy; Board game

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 10. 2013
Date of submission: 15. 12. 2014
Date of defense: 27. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44874/podrobnosti

Files for download

    Last update: