Comparison of Czech and International Accounting adjustments in teaching business academies
Thesis title: | Srovnání české a mezinárodní úpravy účetnictví ve výuce na obchodních akademiích |
---|---|
Author: | Stávková, Zdeňka |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Fišerová, Marie |
Opponents: | Berková, Kateřina |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Diplomová práce se věnuje tématu zavedení IFRS do výuky na obchodních akademiích. To je již od roku 2007 zařazeno do Rámcového vzdělávacího programu Obchodní akademie. Cílem práce je vytvořit návrh obsahu učiva IFRS pro střední školy. Školy i přes povinnost tuto problematiku zařadit do svých školních vzdělávacích programů ji nezařazují do výuky účetnictví ani v rámci výuky účetnictví ani jako samostatný předmět. Čtenář se v práci seznámí s IFRS a současným stavem výuky účetnictví a IFRS na OA. V další části se pak seznámí s návrhem obsahu učiva IFRS jak v předmětu účetnictví, tak i v samostatném předmětu. Součástí práce je i výzkumné šetření, které bylo provedeno na základě dotazníku pro žáky a absolventy obchodních akademií. |
Keywords: | účetnictví; Obchodní akademie; IFRS |
Thesis title: | Comparison of Czech and International Accounting adjustments in teaching business academies |
---|---|
Author: | Stávková, Zdeňka |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Fišerová, Marie |
Opponents: | Berková, Kateřina |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This thesis is devoted to the issue of the introduction of IFRS education at business school. It is since 2007, in the general educational program Business Academy. The aim is to create design content IFRS curriculum for secondary schools. Schools despite the obligation to include these issues in their school curricula it not be included in the teaching of accounting or as a separate subject. The reader is familiar with the work of IFRS and the current state of teaching accounting and IFRS to business schools. The next section will then be able to design curriculum content IFRS as the subject of accounting, as well as a separate subject. As a part of this thesis I include the research, which was based on a questionnaire for students and graduates of business schools. |
Keywords: | Accounting; Business academy; IFRS |
Information about study
Study programme: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Finance and Accounting |
Department: | Department of Economic Teaching Methodology |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 16. 10. 2013 |
---|---|
Date of submission: | 30. 9. 2014 |
Date of defense: | 17. 9. 2014 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/44965/podrobnosti |