Srovnání české a mezinárodní úpravy účetnictví ve výuce na obchodních akademiích
Název práce: | Srovnání české a mezinárodní úpravy účetnictví ve výuce na obchodních akademiích |
---|---|
Autor(ka) práce: | Stávková, Zdeňka |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Fišerová, Marie |
Oponenti práce: | Berková, Kateřina |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se věnuje tématu zavedení IFRS do výuky na obchodních akademiích. To je již od roku 2007 zařazeno do Rámcového vzdělávacího programu Obchodní akademie. Cílem práce je vytvořit návrh obsahu učiva IFRS pro střední školy. Školy i přes povinnost tuto problematiku zařadit do svých školních vzdělávacích programů ji nezařazují do výuky účetnictví ani v rámci výuky účetnictví ani jako samostatný předmět. Čtenář se v práci seznámí s IFRS a současným stavem výuky účetnictví a IFRS na OA. V další části se pak seznámí s návrhem obsahu učiva IFRS jak v předmětu účetnictví, tak i v samostatném předmětu. Součástí práce je i výzkumné šetření, které bylo provedeno na základě dotazníku pro žáky a absolventy obchodních akademií. |
Klíčová slova: | účetnictví; Obchodní akademie; IFRS |
Název práce: | Comparison of Czech and International Accounting adjustments in teaching business academies |
---|---|
Autor(ka) práce: | Stávková, Zdeňka |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Fišerová, Marie |
Oponenti práce: | Berková, Kateřina |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis is devoted to the issue of the introduction of IFRS education at business school. It is since 2007, in the general educational program Business Academy. The aim is to create design content IFRS curriculum for secondary schools. Schools despite the obligation to include these issues in their school curricula it not be included in the teaching of accounting or as a separate subject. The reader is familiar with the work of IFRS and the current state of teaching accounting and IFRS to business schools. The next section will then be able to design curriculum content IFRS as the subject of accounting, as well as a separate subject. As a part of this thesis I include the research, which was based on a questionnaire for students and graduates of business schools. |
Klíčová slova: | Accounting; Business academy; IFRS |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 16. 10. 2013 |
---|---|
Datum podání práce: | 30. 9. 2014 |
Datum obhajoby: | 17. 9. 2014 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/44965/podrobnosti |