Proposal for evaluation of communication campaigns: case study IBM CEE

Thesis title: Návrh systému vyhodnocování efektivity komunikačních kampaní: případová studie IBM CEE
Author: Váňová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Staněk, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce "Návrh systému vyhodnocování efektivity komunikačních kampaní: případová studie IBM CEE" se zaměřuje na vyhodnocování komunikačních kampaní marketingových oddělení. Hlavním cílem práce je návrh systému vyhodnocování efektivity komunikačních kampaní, včetně návrhu implementace daného systému. Jedná se o koncepční práci vycházející z teoretické části a ze zkušeností při implementaci daného systému v rámci IBM CEE. Teoretická část postupně definuje marketingový mix, měření jeho efektivnosti, benchmarking, KPIs, ROI. Tyto kapitoly jsou doplněny o rešerši zahraničních studií, které se danou problematikou zabývají. V praktické části je nejprve představena společnost IBM, region CEE, výchozí situace v marketingovém oddělení společnosti a její marketingová strategie. Na tyto kapitoly navazuje popis implementace navrhnutého vyhodnocovacího systému v IBM STG CEE. Závěr praktické části práce zkušenosti z implementace zobecňuje a současně shrnuje klíčová doporučení pro využití navrhnutého systému v dalších společnostech.
Keywords: marketingové výsledky; efektivnost marketingu; benchmarking; komunikační mix; marketingová komunikace; ROI; KPIs
Thesis title: Proposal for evaluation of communication campaigns: case study IBM CEE
Author: Váňová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Staněk, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Master Thesis "Proposal for evaluation of communication campaigns: case study IBM CEE" focuses on evaluation of marketing communication campaigns. The main objective is to create system for effectiveness evaluations of communication campaigns. It also includes suggestions for implementation. This systematic work consists of theoretical part and practical part from actual implementation in IBM CEE organization. The theoretical part gradually defines marketing mix and its effectiveness and KPI's and ROI benchmarking. Foreign studies point-of-view on this subject has been add in those chapters. Practical part, starts with description of IBM, region CEE, initial situation in Marketing department and its marketing strategy. The following chapters describe implementation of proposed evaluation system in IBM CEE. The closing section is aiming to summaries and generalizes experience from implementation and proposing key recommendations for implementation in other organizations.
Keywords: KPIs; marketing communication mix; Marketing communications; marketing efficiency; benchmarking; ROI; marketing performance

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 12. 2012
Date of submission: 19. 6. 2013
Date of defense: 10. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40756/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: