Analysis of the marketing strategy of Travellers Hostel Praha

Thesis title: Analýza marketingovej stratégie ubytovacieho zariadenia Travellers Hostel Praha
Author: Javorská, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Hradilíková, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práca sa zaoberá analýzou marketingovej stratégie a činnosti ubytovacieho zariadenia Travellers Hostel Praha. Skladá sa z ôsmych kapitol. V prvej časti je popísaný marketing všeobecne a jeho špecifiká v cestovnom ruchu. Druhá časť charakterizuje cestovný ruch a hotelierstvo v Prahe a Českej republike. Tretia časť popisuje základné informácie o hosteli, jeho históriu a vybrané ekonomické ukazovatele. Štvrtá časť analyzuje marketingový mix hostela. V piatej a šiestej časti sú vykonané analýzy vnútorného a vonkajšieho prostredia hostela. V siedmej časti je opísaná analýza spokojnosti zákazníkov a jej výsledky. Posledná časť sa venuje návrhom na zlepšenie komunikačného mixu vybraného hostela.
Keywords: marketingová stratégia; hotel; riadenie hotelovej prevádzky
Thesis title: Analýza marketingové stratégie zařízení Travellers Hostel Praha
Author: Javorská, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Hradilíková, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práce se věnuje marketingové strategii vybraného hostelu. Je rozdělena do osmi částí. První kapitola je věnovaná teoretickému popisu marketingu a jeho zvláštnostem na trhu cestovního ruchu. Druhá část charakterizuje hotelový průmysl v Praze a ČR. Třetí část popisuje hostel a jeho historii. Čtvrtá část analyzuje marketingový mix hostelu. Další částí jsou věnovany analýzam hostelu, jeho prostředím a konkurenci. V poslední částí jsou navrženy řešení na zlepšení marketingové komunikace hostelu.
Keywords: hostel; hotel marketing; marketingová strategie
Thesis title: Analysis of the marketing strategy of Travellers Hostel Praha
Author: Javorská, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Hradilíková, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This work analyzes the marketing strategy of a hostel situated in the Prague downtown. It is divided into eight parts. The first section describes the theoretical marketing definitions. The second section is dedicated to tourism in Prague and Czech republic. The third section describes the chosen hostel and its history. The fourth section analyzes marketing activities of the hostel. The fifth and the sixth sections were dedicated to analyses of hostel environment and competition. The last sections describe a relationship of a hostel with its guests and bring suggestions for improving the propagation.
Keywords: hostel; tourism; hotel marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 4. 2013
Date of submission: 19. 5. 2014
Date of defense: 17. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42647/podrobnosti

Files for download

    Last update: