Direct presidential election – election campaign of independent candidates

Thesis title: Přímá volba prezidenta - předvolební kampaň nestranických kandidátů
Author: Minářů, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müller, Karel
Opponents: Vymětal, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma "Přímá volba prezidenta - předvolební kampaň nestranických kandidátů," má za cíl zpětné porovnání kampaní a strategií jednotlivých prezidentských nestranických kandidátů v první přímé volbě prezidenta v České republice, tedy Jana Fischera, Vladimíra Franze a Taťány Fischerové. Dále pak posouzení reálného volebního potenciálu jednotlivých nestranických kandidátů a jeho následné využití při volbách. K dosažení zvolených cílů práce je použita metoda komparace, kdy na základě předem stanovených parametrů zhodnotí strategie všech tří kandidátů. Teoretická část práce představí základní pojmy týkající se teoretického vymezení politického marketingu, předvolebních kampaní, strategií a marketingových nástrojů. Empirická část se soustředí na samotnou analýzu kampaní jednotlivých nestranických kandidátů a jejich následné porovnání.
Keywords: předvolební strategie; přímá volba prezidenta; volební kampaň; politický marketing; nestranický kandidát
Thesis title: Direct presidential election – election campaign of independent candidates
Author: Minářů, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müller, Karel
Opponents: Vymětal, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor thesis "Direct presidential election -- election campaign of independent candidates," aims to compare campaigns and strategies of presidential candidates in the first direct presidential election in the Czech Republic, Jan Fischer, Vladimir Franz and Tatana Fisherova. Furthermore, to evaluate the real, election potential of individual independent candidates and it's subsequently use in elections. To fulfill the thesis objective is used the method of comparison, when based on predetermined parameters, evaluate the strategies of all three candidates. The theoretical part describes the basic concepts related to the theoretical definition of political marketing, election campaigns, strategies and marketing tools. The empirical part focuses on the analysis per individual campaigns independent candidates and their subsequent comparison.
Keywords: election strategy; election campaign; direct election of the president; independent candidate; political marketing

Information about study

Study programme: Politologie/Politologie
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Political Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 10. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 18. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44621/podrobnosti

Files for download

    Last update: