Analysis of consumer attitudes towards online comparative portals in the field of insurance

Thesis title: Analýza spotřebitelských postojů k internetovým srovnávacím portálům v oblasti pojištění
Author: Fučikovský, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Jílková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat spotřebitelské postoje k internetovým srovnávacím portálům v oblasti pojištění. Dále zjistit co spotřebitelé na srovnávacích portálech hledají, co nacházejí, co jim na nich chybí a co by případně uvítali jako rozšíření. Práce bude poskytnuta firmě PFP s.r.o., která se zabývá provozem těchto portálů, jako podklad pro další rozvoj jejích marketingových aktivit. Práce je rozdělena do dvou částí. První částí je část teoretická, ve které se věnuji teoretickým východiskům spotřebního chování, popisuji proces nákupního chování a metodologii pojištění. Druhou částí je část praktická, kde zhodnocuji vlastní výzkum kvality portálů a dotazníkového šetření.
Keywords: internet; spotřební chování; srovnávací portály; spotřebitelské postoje; marketing; pojištění
Thesis title: Analysis of consumer attitudes towards online comparative portals in the field of insurance
Author: Fučikovský, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Jílková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Goal of this thesis is to analyse consumer attitudes toward online comparative portals in the field of insurance, to find out what are consumers looking for, what are they finding, what are they missing and which expansion would the prefer. Thesis will be provided to PFP s.r.o. company, who is an owner of these comparative portals, as a base for further marketing expansion. Thesis is divided to two parts. First part is theoretical and in it I deal with theoretical bases of consumer behaviour, I list the process of buying products and list methodology of insurance. Second part is practical where I analyse my research of quality of internet comparative portals and questionnaire of consumer behaviour.
Keywords: comparative portals; internet; consumer attitudes; marketing; insurance; consumer bahaviour

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 10. 2013
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 27. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45109/podrobnosti

Files for download

    Last update: