The influence of advertising on children

Thesis title: Vliv reklamy na děti
Author: Budinská, Alžběta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Ústředním tématem bakalářská práce je vliv reklamy na děti. V její teoretické části je reklama definována a spolu s ní i reklamní média. Dále se práce zabývá charakteristikou dítěte jako spotřebitele, možnými dopady reklamy na dětské vnímání a identifikací skupiny dětí, která je reklamou nejvíce zasažena. Podrobně jsou zde i popsány různé metody cílení právě na tuto skupinu. Cílem praktické části bylo identifikovat vnímání a postoje této věkové kategorie dětí k reklamě a následně tato zjištění porovnat mezi dívkami a chlapci. Vlastní výzkum byl proveden dotazníkovým šetřením a skupinovými diskuzemi.
Keywords: televizní reklama; vliv médií; tweens děti; metody cílení
Thesis title: The influence of advertising on children
Author: Budinská, Alžběta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The main topic of this bachelor thesis is the influence of advertising on children. In the theoretical part, the advertising and advertising media are defined. Later on, this paper deals with the characteristics of children as consumers, possible impacts on children's perception and the identification of the group of children that is targeted the most. The methods used for targeting of these consumers are described in detail. The goal of the practical part is to identify the perception and attitude of this age group toward advertising and finally to compare results between girls and boys. The research was conducted through questionnaire surveys and group discussions.
Keywords: methods of targeting; tweens; influence of media; commercials

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 10. 2013
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 27. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45261/podrobnosti

Files for download

    Last update: