The specifics of consumer behavior in the clothing market

Thesis title: Špecifika nákupného chovania spotrebiteľov na trhu s oblečením
Author: Šušková, Kristína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá špecifikami nákupného chovania spotrebiteľov na trhu s oblečením. Teoretická časť je zameraná na charakteristiku spotrebiteľa a nákupný rozhodovací proces. Praktická časť sa sústreďuje na marketingový výskum, ktorý skúma ako spotrebitelia nakupujú a ako vnímajú nákupné podmienky. Výskum skúma taktiež postoje spotrebiteľov k otázkam problémov odevného priemyslu. Záver práce tvoria marketingové návrhy vytvorené na základe analýzy získaných dát.
Keywords: spotrebiteľ; marketingový výskum; nákupné chovanie; oblečenie
Thesis title: Specifika nákupního chování spotřebitelů na trhu s oblečením
Author: Šušková, Kristína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá specifiky nákupního chování spotřebitelů na trhu s oblečením. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku spotřebitele a nákupní rozhodovací proces. Praktická část se soustřeďuje na marketingový výzkum, který zkoumá, jak spotřebitelé nakupují a jak vnímají nákupní podmínky. Výzkum zkoumá také postoje spotřebitelů k problémům oděvního průmyslu. Závěr práce tvoří marketingové návrhy vytvořené na základě analýzy získaných dat.
Keywords: marketingový výzkum; nákupní chování; oblečení ; spotřebitel
Thesis title: The specifics of consumer behavior in the clothing market
Author: Šušková, Kristína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The work deals with the specifics of consumer behavior in the clothing market. The theoretical part focuses on the characteristics of the consumer and buying decision process. The practical part focuses on the marketing research which examines how consumers do the shopping and how they perceive the purchasing conditions. The research also studies consumer attitudes to matters of clothing problems. The conclusion of the work applies to marketing tips created on the basis of analysis of the data.
Keywords: marketing research; shopping behavior; clothes; consumer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 2. 2014
Date of submission: 23. 5. 2014
Date of defense: 20. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46517/podrobnosti

Files for download

    Last update: