Shopping behaviour of senior citizens

Thesis title: Nákupné správanie seniorov
Author: Petrovčíková, Lucia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Seniori tvoria segment, na ktorý sa nesústredí veľká pozornosť a považuje sa za nezáživný až monotónny. Cieľom mojej práce je zistiť nákupné správanie seniorov a potvrdiť alebo vyvrátiť zakorenené názory a postoje o ich spôsobe nakupovania. Práca je rozdelená do troch častí. Prvá časť je zameraná na teoretickú stránku, vysvetľuje hlavné pojmy a javy nákupného správania. Druhá časť je venovaná marketingovému výskumu a jeho schéme a v tretej časti sú zachytené poznatky z dotazníkového výskumu.
Keywords: senior; nákupné správanie; dotazníkové šetrenie
Thesis title: Nákupní chování seniorů
Author: Petrovčíková, Lucia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Senioři tvoří segment, na který se nezaměřuje velká pozornost a je považován za nezáživný až monotónní. Cílem mé práce je zjistit nákupní chování a potvrdit či vyvrátit zakořeněné názory a postoje o jejich způsobu nakupování. Práce je rozdělené do třech částí. První část je zaměřena na teoretickou stránku, vysvětluje hlavní pojmy a jevy nákupního chování. Druhá část je věnovaná marketingovému výzkumu a jeho schématu a v třetí části jsou zachyceny poznatky z dotazníkového výzkumu.
Keywords: senior; dotazníkové šetření; kupní chování
Thesis title: Shopping behaviour of senior citizens
Author: Petrovčíková, Lucia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Senior citizens form a segment that does not achieve much attention and is considered to be stodgy and monotonous. The target of my thesis is to determine shopping behaviour of senior citizens and to prove or disprove common opinions about their way of shopping. This thesis is devided into 3 parts. First part focuses on theoretical side, explains the main concepts and phenomenons of the shopping behaviour. Second part is dedicated to marketing research and its scheme and the third part captures the knowledge from my questionnaire survey.
Keywords: questionnaire survey; senior citizen; shopping behaviour

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 28. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44325/podrobnosti

Files for download

    Last update: