Marketing and Fundraising Strategies of Czech Theatres

Thesis title: Marketingové a fundraisingové strategie českých divadel
Author: Hronek, Filip
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na momentální stav a strukturu financování divadel v České republice. Kromě již stávajících zdrojů, které divadla využívají, se zaměřuji na nové, které se v České republice nevyužívají, nebo začínají využívat. Mezi takovéto zdroje patří sponzoring a crowdsourcing. Především crowdsourcing se v zahraničí využívá mnohem více než v České republice a systém financování pomocí tohoto zdroje je velmi propracovaný. Použít systém financování, který funguje v zahraničí, v českém prostředí je problematické, proto se pomocí marketingových výzkumů snažím najít problémy aplikování crowdsourcingu v České republice a navrhnout jejich řešení.
Keywords: marketingový výzkum; sponzoring; crowdsourcing; finanční zdroje; divadla
Thesis title: Marketing and Fundraising Strategies of Czech Theatres
Author: Hronek, Filip
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master's thesis is focused on present financial condition and stucture of theatres in the Czech Republic. Except commonly used financial sources I focused on new sources which are used rarely or not used at all. This new sources is sponzoring and crowdsourcing. Especialy crowdsourcing is used more often in foreing countries then in the Czech Republic and also system of this financial source is well structured. Using foreing financial systems in environment of the Czech Republic is problematic. I try to reveal that problems with marketing researches and I also want to propose their solution.
Keywords: Theatres; sponsoring; financial sources; marketing research; crowdsourcing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 3. 2012
Date of submission: 29. 11. 2013
Date of defense: 12. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36912/podrobnosti

Files for download

    Last update: