Innovation of a chosen product line

Thesis title: Inovace vybrané produktové řady
Author: Zelenková, Darina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou klasické inovace. Ta je popsána na příkladu vybrané produktové řady privátní značky, u které je pozměněna zejména příchuť, kvalita a obal. Inovace této produktové řady probíhá pouhým napodobením značkových produktů. Cílem práce je posoudit úspěšnost této inovace na základě analýzy jejích prodejů a senzorického testování. Podle výsledků tohoto testování má nyní inovovaná produktová řada lepší chuť, vyšší kvalitu a modernější obal. Ten ovšem není v regále příliš výrazný. Navíc prodejní výsledky zatím nenaplnily očekávání a nedá se tedy říci, že tato klasická inovace přinesla produktové řadě lepší postavení na trhu. Až čas ukáže, zda se nová produktová řada stane úspěšnější než ta původní.
Keywords: privátní značky; inovace; trh čaje; marketingový mix
Thesis title: Innovation of a chosen product line
Author: Zelenková, Darina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the issues of standard innovation. Innovation is described on the example of a chosen private label product line which is altered in its flavor, quality and packaging. This innovation is made only by imitating the branded products. The objective of this thesis is to evaluate the success of the innovation. The main criterion of the evaluation is the sales and sensory testing. According to this testing, the new product line is of better flavor, higher quality and more modern packaging. Unfortunately the packaging is too bland. In addition to this, the sales have not met the expectations so far. In conclusion, this standard innovation has not brought better market position for the given product line yet. But should the new product line bring more success than the previous one, we shall see in the long term horizon.
Keywords: innovation; marketing mix; private label; tea market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 9. 2012
Date of submission: 1. 1. 2014
Date of defense: 6. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38584/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: