Traffic sources in performance marketing

Thesis title: Zdroje návštěvnosti ve výkonnostním marketingu {posunuto odevzdání na prosinec 2013}
Author: Myšková, Alena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Kunová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřená na problematiku výkonnostního marketingu a roli zdrojů návštěvnosti v tomto konceptu. První část je věnovaná charakteristice vybraných zdrojů návštěvnosti, webové analytice a nástroji Google Analytics. Přístup nástroje k měření hodnot týkajících se zdrojů návštěvnosti je detailně rozepsán. Druhá část je orientovaná na zákazníka, jeho rozhodovací proces a přístup k využívání informací. Jako reakce na změny v chování je představen multikanálový marketing a problematika multikanálové atribuce. Poslední část práce obsahuje případovou studii - experiment s personalizovanými emaily.
Keywords: Google Analytics; personalizace; emailový marketing; multikanálový marketing; nákupní proces; výkonnostní marketing; webová analytika; multikanálová atribuce
Thesis title: Traffic sources in performance marketing
Author: Myšková, Alena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Kunová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis is focused on performance marketing a the role of traffic sources. First part contains description of selected traffic sources, web analytics and Google Analytics. The approach of this tool to measurering of metrics related to traffic sources is given more detail. Second part is focused on customer, his buying cycle a the way he uses the information. Multichannel marketing and attribution are introduced as a solution to changes in this behavior. Last part contains a case study - experiment with email marketing personalization.
Keywords: multichannel marketing; Google Analytics; performance marketing; personalization; buying cycle; web analytics; multichannel attribution

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2011
Date of submission: 20. 12. 2012
Date of defense: 27. 1. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33766/podrobnosti

Files for download

    Last update: