Trends in online marketing communications

Thesis title: Trendy v online marketingových komunikací
Author: Čížková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Diblíková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá moderním komunikačním a informačním kanálem zvaným internet a představuje ho v roli nového média. Shrnuje základní poznatky o jeho vývoji, jakož to i o vývoji internetové reklamy. Zároveň poskytuje informace o české internetové populaci a odhaluje zásady při plánování online mediální kampaně. Důraz je kladen na využívání nových trendů v online prostředí jako například mobilní marketing, online video marketing, behaviorální cílení, rich media či sociální sítě. Praktická část se zaměřuje na zhodnocení zrealizovaných online kampaní mediální agentury Adexpres, které ukazují přínos vybraných trendů v praxi.
Keywords: mediální plánování; trendy; internet; online marketing; internetová reklama
Thesis title: Trends in online marketing communications
Author: Čížková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Diblíková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with modern communication and information channel called the internet and presents it as the new media. It summarizes the findings of its development, as well as to the development of Internet advertising. It also provides information on the Czech internet population and reveals the principles in the planning of online media campaigns. Emphasis is put on the use of new trends in online environments, such as mobile marketing, online video marketing, behavioral targeting, rich media and social networks. The practical part focuses on the evaluation of completed campaigns by online media agency Adexpres that show the contribution of selected trends in practice.
Keywords: media planning; internet; trends; online marketing; internet advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 3. 2012
Date of submission: 25. 2. 2013
Date of defense: 12. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37163/podrobnosti

Files for download

    Last update: