Cause Related Marketing in culture

Thesis title: Sdílený marketing v kultuře
Author: Doubková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice financování kulturních organizací v kontextu neziskového sektoru. Cílem práce je představit sdílený marketing jako marketingový nástroj, jehož prostřednictvím mohou kulturní organizace financovat veřejně prospěšné projekty, navázat dlouhodobá partnerství s komerčními subjekty a získat nové příznivce své organizace.
Keywords: financování kulturních organizací; neziskový sektor; kulturní organizace; sdílený marketing
Thesis title: Cause Related Marketing in culture
Author: Doubková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master thesis deals with the issue of cultural organizations in the context of the non-profit sector and its financing. The aim of this work is to introduce the Cause Related Marketing as a marketing tool which could fund the community projects of cultural organizations, establish long-term partnerships with commercial entities and get new supporters of the cultural organization.
Keywords: non-profit sector; Cause Related Marketing.; funding of cultural organizations; cultural organizations

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2012
Date of submission: 2. 9. 2013
Date of defense: 10. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38254/podrobnosti

Files for download

    Last update: