Strategic Analysis of Position of Czech Contemporary Art Gallery

Thesis title: Strategická analýza pozice galerie českého moderního umění
Author: Žuravová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Krause, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zpracovat strategickou analýzu galerie českého moderního umění, definovat její silné a slabé stránky a analyzovat vlivy okolního prostředí. Práce je rozdělena na část teoreticko-metodologickou a část praktickou. První část zahrnuje vymezení základních pojmů, popis jednotlivých částí strategické analýzy a vysvětlení konkrétních nástrojů a metod strategické analýzy. V praktické části jsou vybrané metody aplikovány v prostředí konkrétní galerie, kde je postupně provedena analýza vnějšího a vnitřního okolí a analýza vnitřních zdrojů a schopností galerie. Získané poznatky jsou shrnuty pomocí SWOT analýzy. V poslední kapitole praktické části jsou formulována strategická doporučení, která vycházejí z výsledků provedené strategické analýzy.
Keywords: trh s umění; SWOT analýza; vnitřní zdroje; okolí podniku; Strategická analýza
Thesis title: Strategic Analysis of Position of Czech Contemporary Art Gallery
Author: Žuravová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Krause, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Diploma thesis is to conduct a strategic analysis of a Czech contemporary art gallery to identify its strengths and weaknesses and to analyse influences of the surroundings. The work is divided in the theoretically-methodological and the practical part. The first one includes definitions of basic concepts, a description of individual parts of the strategic analysis and an explication of the tools and the methods of the strategic analysis. In the practical part the selected methods are applied in environment of a real gallery where the analysis of the external and the internal environment and internal resources and capabilities of the gallery is carried out. The gained results are summarized in the SWOT analysis. In the final chapter of the practical part the strategic recommendations outgoing from the applied strategic analysis are proposed.
Keywords: fine art market ; SWOT analysis; internal resources; firm environment; Strategic analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: The Department of Business Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 11. 2012
Date of submission: 26. 8. 2013
Date of defense: 18. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40346/podrobnosti

Files for download

    Last update: