Marketing Strategy of L´Oréal Men Expert

Thesis title: Marketing Strategy of L´Oréal Men Expert
Author: Minařík, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Mičáková, Veronika
Thesis language: English
Abstract:
This Master's thesis is focused on the development of a marketing plan and it is divided into two main parts. The first part describes the fundamental theoretical approaches that are suggested to be used during a preparation of any marketing plan. The main topics are segmentation of markets and positioning of brands. The second part is a practical example of an application of this theory on a particular case of the L'Oréal Men Expert brand. In the practical part, the author proposes his own marketing strategy for this brand in the Czech Republic. The information and statistical data about the company and its performance were acquired during an intensive, seven-month-long internship of the author in the marketing department and through an own market research.
Keywords: Positioning ; Targeting; Segmentation; Marketing Plan
Thesis title: Marketingová strategie značky L´Oréal Men Expert
Author: Minařík, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Mičáková, Veronika
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na přípravu marketingového plánu a je rozdělena do dvou hlavních částí. První část popisuje teoretické přístupy, které bývají doporučovány při přípravě jakéhokoliv marketingového plánu. Hlavními tématy jsou segmentace trhu a positioning značek. Druhá část je praktickým příkladem aplikace této teorie na konkrétní příklad značky L'Oréal Men Expert. V praktické části autor sám navrhuje vlastní marketingovou strategii pro tuto značku v České republice. Informace a statistické údaje o společnosti a její činnosti byly získány během intenzivní, sedmiměsíční stáže autora v marketingovém oddělení a prostřednictvím vlastního průzkumu trhu.
Keywords: positioning; targeting; segmentace; marketingový plán

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 1. 2013
Date of submission: 25. 6. 2013
Date of defense: 17. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40883/podrobnosti

Files for download

    Last update: