Strategic analysis of soft drinks market in Czech Republic

Thesis title: Strategická analýza oboru výroba nealkoholických nápojov
Author: Slimáková, Miroslava
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Špička, Jindřich
Opponents: Mackenzie, Iveta
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto diplomovej práce je vypracovanie strategickej analýzy oboru výroba nealkoholických nápojov v Českej republike, vyhodnotenie silných a slabých stránok daného oboru a identifikácia príležitostí a ohrození vyplývajúcich z jeho okolia. Práca pozostáva z teoretickej časti, ktorej obsahom je vymedzenie hlavných prístupov k strategickému riadeniu a definovanie základných pojmov súvisiacich s problematikou strategickej analýzy a praktickej časti, ktorá je aplikáciou jednotlivých nástrojov strategickej analýzy na obor výroby nealkoholických nápojov. V závere práce sú všetky získané poznatky zhrnuté za účelom sformulovania strategických odporúčaní, ktoré by dokázali zaistiť konkurencieschopnosť a prosperitu oboru výroby nealkoholických nápojov v budúcnosti.
Keywords: konkurencieschopnosť; nealkoholické nápoje; strategická analýza; Porterova analýza; SWOT analýza; finančná analýza
Thesis title: Strategická analýza oboru výroba nealkoholických nápojů v ČR
Author: Slimáková, Miroslava
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Špička, Jindřich
Opponents: Mackenzie, Iveta
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vypracování strategické analýzy oboru nealkoholických nápojů v České republice, vyhodnocení silných a slabých stránek daného oboru a identifikace příležitostí a ohrožení vyplývajících z jeho okolí. Práce se skládá z teoretické části, jejímž obsahem je vymezení hlavních přístupů k strategickému řízení a definování základních pojmů souvisejících s problematikou strategické analýzy a praktické části, která je aplikací jednotlivých nástrojů strategické analýzy na obor výroby nealkoholických nápojů. V závěru práce jsou všechny získané poznatky shrnuty za účelem formulování strategických doporučení, které by dokázaly zajistit konkurenceschopnost a prosperitu oboru výroby nealkoholických nápojů v budoucnosti.
Keywords: SWOT analýza; strategická analýza; finanční analýza; Porterova analýza; konkurenceschopnost; nealkoholické nápoje
Thesis title: Strategic analysis of soft drinks market in Czech Republic
Author: Slimáková, Miroslava
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Špička, Jindřich
Opponents: Mackenzie, Iveta
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to create a strategic analysis of the soft drinks market in the Czech Republic, to assess strengths and weaknesses of the field and to identify opportunities and threats arising from its surroundings. First part of the thesis is the theoretical part, which purpose is to define main approaches to strategic management and also to define key terms associated with the issue of strategic analysis. The practical part is an application of strategic analysis tools for the production of soft drinks. In the conclusion there are summarized all the learned lessons for the purpose of formulating strategic recommendations that could ensure competitiveness and prosperity in the field of production of soft drinks in the future.
Keywords: Porter's analysis; competitiveness; soft drinks; strategic analysis; SWOT analysis; financial analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: The Department of Business Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 2. 2013
Date of submission: 13. 9. 2013
Date of defense: 16. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41843/podrobnosti

Files for download

    Last update: