Mystery shopping and its usage in practice

Thesis title: Mystery shopping a jeho využití v praxi
Author: Fialová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma Mystery Shopping a jeho využití v praxi se zabývá výzkumnou metodou Mystery Shopping. Cílem práce je postihnout pojem Mystery Shopping a objasnit co vše se pod tímto pojmem skrývá. Součástí práce je i vlastní výzkumné šetření pomocí metody Mystery Shoppingu. Cílem této části je srovnat a vyhodnotit úroveň a znalosti zaměstnanců čtyř vybraných předních cestovních kanceláří v Praze a jimi poskytovaných služeb. Výzkumné šetření bylo provedeno celkem ve dvaceti pobočkách zkoumaných cestovních kanceláří. Veškeré mnou zjištěné poznatky z výzkumného šetření jsou shrnuty v závěrečné části práce. Závěrečná část práce zároveň obsahuje i několik doporučení pro jednotlivé zkoumané cestovní kanceláře.
Keywords: Mystery návštěvy / kontroly; Mystery Shopper; Mystery Shopping
Thesis title: Mystery shopping and its usage in practice
Author: Fialová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The Thesis on topic Mystery Shopping and its usage in practice deals with a research method of Mystery Shopping. The aim of the Thesis is to describe the concept "Mystery Shopping" and to explain what the concept means. A part of the Thesis is my own survey based on a research method "Mystery shopping". The goal of this part is to compare and evaluate the level and knowledge of employees of four chosen top travel agencies in Prague and services they offer.The survey was carried out in twenty branch offices of the researched travel agencies.All identified information is summarized as at the end of the thesis, that also contains a few recommendations for travel agencies.
Keywords: Mystery Shopper; Mystery Shopping ; Mystery Visits

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 6. 2012
Date of submission: 4. 9. 2013
Date of defense: 11. 9. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43028/podrobnosti

Files for download

    Last update: