Brand management of selected brand

Thesis title: Brand management vybrané značky
Author: Pavlů, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Skála, Patrik
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení značky. Cílem práce bylo shrnout problematiku brand managementu a získané poznatky aplikovat na konkrétní značku. Tato aplikace spočívala v analýze stávajícího řízení značky, jeho hodnocení a navržení doporučení pro případná zlepšení při jejím řízení v budoucnu. Teoretická část práce vysvětluje pojem značka, popisuje funkce a prvky značky a zabývá se jednotlivými fázemi brand managementu. V praktické části práce je představen trh příslušné značky, výrobce dané značky a značka jako taková spolu s její konkurencí. Závěrečná část pak shrnuje stávající řízení značky, věnuje se rovněž vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo pro potřeby práce provedeno, a rovněž přináší hodnocení a návrhy na případná zlepšení pro řízení značky do budoucna.
Keywords: nátěrové hmoty; brand management; značka
Thesis title: Brand management of selected brand
Author: Pavlů, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Skála, Patrik
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis engages in the subject of brand management. The objective of the thesis was to conceive the subject of brand management and to apply the knowledge gained to a particular brand. This includes analysis and evaluation of current brand management of the brand selected and also suggested recommendations for managing the brand in the future. The theoretical part of the thesis focuses on brand, brand elements and functions and engages in particular phases of the brand management process. The practical part of the thesis introduces the market of the chosen brand, the brand producer and the brand itself together with its competition. The practical part then concludes the current brand management, deals with the survey executed within this thesis and also brings the possible recommendations for managing the brand in the future.
Keywords: brand ; coatings; brand management

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 6. 2011
Date of submission: 31. 12. 2011
Date of defense: 11. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32434/podrobnosti

Files for download

    Last update: