Analysis of the marketing communication of the selected brand

Thesis title: Analýza marketingové komunikace vybrané značky
Author: Valešová, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kalinová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je analýza marketingové komunikace značky čokolády Milka v kampani "Troufni si na jemnost". Vzhledem k důvěrné povaze dat o dané kampani se analýza opírá o veřejně dostupné informace, dotazníkové šetření a vlastní pozorování. Práce je rozdělena do dvou tematických celků. První část se věnuje teoretickým východiskům značky a marketingové komunikace. Praktická část zahrnuje informace o společnosti Kraft Foods, charakteristiku značky Milka a podrobnou analýzu nástrojů marketingové komunikace v kampani "Troufni si na jemnost." Tato data se stala podkladem pro dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit úroveň povědomí o dané kampani u stanovené cílové skupiny. Na základě všech zjištěných poznatků práce zhodnotila komunikační efekt kampaně a pomocí SWOT analýzy definovala její silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby.
Keywords: marketingová komunikace; Milka; SWOT analýza; značka; kampaň
Thesis title: Analysis of the marketing communication of the selected brand
Author: Valešová, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kalinová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this bachelor thesis is the analysis of marketing communication of the brand of chocolate Milka in the campaign "Troufni si na jemnost." Due to confidential nature of the data about the mentioned campaign, the analysis is based on publicly available information, a questionnaire survey and personal observations. The thesis is divided into two parts. First part is dedicated to theoretical backgrounds of brand and marketing communication. The second one includes information about Kraft Foods company, the characteristics of the brand Milka and detailed analysis of the marketing communication tools used in the campaign "Troufni si na jemnost." This data served as a basis for the conducted survey which aimed to identify the level of awareness about the campaign among specified target group. Using all the findings, the thesis evaluated the communication effect of the campaign and by means of SWOT analysis defined its strenghts, weaknesses, opportunities and threats
Keywords: SWOT analysis; campaign; marketing communication; Milka; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 27. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32790/podrobnosti

Files for download

    Last update: