Marketing Strategy for a Construction Company

Thesis title: Marketingová strategie stavební firmy
Author: Štipčáková, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Vlnas, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením vhodné marketingové strategie pro stavební firmu HOCHTIEF CZ a. s. V první, teoreticko-metodologické části práce jsou vysvětleny základní etapy procesu marketingového řízení a specifikovány jednotlivé marketingové a jiné strategické nástroje použitelné ve stavebnictví. Ve druhé, analytické části je charakterizována společnost, provedena situační analýza a následně navržena opatření pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti se zaměřením na marketingový mix.
Keywords: Porterův model pěti sil; scénáře vývoje; analýza 7C; PESTEL analýza; marketingové strategie a taktiky; marketingové cíle; SWOT analýza; kritické faktory úspěchu; marketingový mix 5P a 4C; Paretovo pravidlo; ABC analýza; matice BCG, matice GE; benchmarking; LogFrame, Balanced Scorecard; marketingový program
Thesis title: Marketing Strategy for a Construction Company
Author: Štipčáková, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Vlnas, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is focussed on the development of the appropriate marketing strategy for the construction company HOCHTIEF CZ a. s. The first, theoretic-methodological part explains the base phases of the marketing management process and specifies the individual marketing and other strategic tools that can be applied in the construction sector. The second, analytical part includes the company's profile, the situation analysis and suggestions for improving the company's competitiveness based on the marketing mix.
Keywords: marketing program; marketing strategies and tactics; marketing goals; critical success factors; marketing mix 5Ps and 4Cs; BCG matrix, GE matrix; development scenarios; 7C analysis; ABC analysis; SWOT analysis; Pareto principle; LogFrame, Balanced Scorecard; benchmarking; Porter five forces model; PESTEL analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 12. 2011
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 21. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36085/podrobnosti

Files for download

    Last update: