Analysis of communication mix of a particular product of the B. Braun Medical Company

Thesis title: Analýza komunikačního mixu vybraného výrobku společnosti B. Braun Medical
Author: Dykastová, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Šabatka, Juraj
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce je zaměřena na analýzu komunikačního mixu 3D laparoskopického přístroje Einstein Vision společnosti B. Braun Medical, která se zabývá dovozem a distribucí přístrojů, nástrojů, prostředků a zařízení pro anestezii, intenzivní medicínu, kardiologii, chirurgii a mimotělní ošetření krve. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V první části je popsána teorie marketingu s důrazem na prvky komunikačního mixu. Druhá část je věnována analýze komunikačního mixu přístroje Einstein Vision. Následuje jeho vyhodnocení a nové návrhy s cílem zvýšení prodeje výrobku.
Keywords: B. Braun Medical; trh B2B; komunikační mix; Einstein Vision; marketingový mix
Thesis title: Analysis of communication mix of a particular product of the B. Braun Medical Company
Author: Dykastová, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Šabatka, Juraj
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on communication mix analysis of the Einstein Vision 3D laparoscopic system. It is a product of B. Braun Medical Company, which specializes in importing and distributing of devices, instruments, tools and equipment for anesthesia, intensive medicine, cardiology, surgery and extra corporeal blood treatment. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The first part describes theory of marketing with the emphasis on the communication mix. The second part is devoted to analysis of the communication mix of the Einstein Vision system. Then follows its evaluation and proposals to increase sales of the product.
Keywords: B. Braun Medical; marketing mix; Einstein Vision; B2B market; communication mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 27. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38003/podrobnosti

Files for download

    Last update: