Marketing strategy of L´Oréal corporation

Thesis title: Marketingová stratégia firmy L'Oréal
Author: Petrovková, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Čermák, Karel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Témou mojej práce je marketingová stratégia konkrétnej značky spoločnosti L'Oréal, ktorá spadá do divízie profesionálnych produktov. Cieľom práce je analýza uvedenia novej produktovej rady Kérastase Cristalliste na trh vrátane vlastných doporučení a návrhov pre zlepšenie tohto procesu do budúcnosti. Obsah práce chce spoločnosti L'Oréal poskytnúť nezávislý pohľad na ich marketingovú stratégiu a postup pri segmentácii cieľových spotrebiteľov na príklade vybranej produktovej rady.
Keywords: Kérastase; luxusné produkty; L'Oréal; divízia profesionálnych produktov; marketing; kozmetika; uvedenie nového výrobku na trh; stratégia
Thesis title: Marketingová strategie firmy L´Oreal
Author: Petrovková, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Čermák, Karel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Témou mé práce je marketingová strategie konkrétní značky společnosti L'Oréal, která spadá do divize profesionálních produktů. Cílem práce je analýza uvedení nové produktové řady na trh včetně vlastních doporučení a návrhů pro zlepšen tohoto procesu. Obsah práce chce společnosti L'Oréal poskytnout nezávislý pohled na jejich marketingovou strategii a postup při segmentaci cílových spotřebitelů na příkladu vybrané produktové řady.
Keywords: L´Oréal; Kérastase; marketing; kosmetika; uvedení nového výrobku na trh; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of L´Oréal corporation
Author: Petrovková, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Čermák, Karel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The subject of this thesis is the marketing strategy of L'Oréal corporation with focus on launch of new products. The objectiv is to analyse launch of the new product line Kérastase Cristalliste including my own recommendations and proposals regarding amerioation of this proces for future reference. Content of this work is supposed to povide L'Oréal with independent opinion of their marketing strategy and procedure considering consumer segmentation on the given example.
Keywords: L´Oréal; luxury products; L´Oréal; launch of the new poduct on the market; cosmetics; Kérastase; marketing strategy; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 27. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38168/podrobnosti

Files for download

    Last update: