Growth of the company Navečer ltd

Thesis title: Růst firmy Navečer s.r.o
Author: Schwarz, Jiří
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce pojednává o růstu firmy Navečer.cz. První kapitola se zabývá teoretickými východisky, které jsou předpokladem pro úspěšný růst firmy. Patří zde podnikatelské prostředí, modely růstu firmy, proces implementování změn a organizační struktura malého podniku. Druhá kapitola analyzuje firmu od startu až do současné doby. Důraz je kladen na podnikatelský plán, marketingově obchodní strategii, rozdělení kompetencí a dosavadní expanzi. Třetí kapitola přidává praktická řešení nalezených problémů a doporučení pro další růst v oblasti obchodního modelu, lidských zdrojů, systému práce a expanze. Závěrem jsou popsána rizika, která mohou být překážkou v implementaci řešení a růstu.
Keywords: rizika růstu; lidské zdroje; expanze; kompetence; obchodní strategie; marketingová strategie; podnikatelský plán; malé a střední podniky; organizační struktura; krize vedení; implementace změn; růst; model růstu; podnikatelské prostředí; startup
Thesis title: Growth of the company Navečer ltd
Author: Schwarz, Jiří
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the topic of growth of the company Navečer ltd. The first chapter discusses theoretical background that is a presumption for a company`s successful growth. It covers the business environment, growth models, change management and organizational structure of a small company. The second chapter analyzes the company from its start until these days. It emphasizes the importance of a business plan, business marketing strategy, the competency diversification and existing expansion. The third chapter adds practical solutions of the problems found in the chapter two. It recommends measures needed for further development in terms of the business model, human resources, workflow and expansion. The barriers of the implementation and growth end the whole thesis.
Keywords: crises of leadership; small and medium-sized enterprises; organizational structure; change management; models of the growth; business environment; startup; growth; barriers of growth; human resources; expansion; competencies; business strategy; marketing strategy; business plan

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2012
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 7. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38666/podrobnosti

Files for download

    Last update: