Marketing communication of press agency

Thesis title: Marketingová komunikácia tlačovej agentúry
Author: Tomčová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Šípek, Ladislav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto práce je analýza marketingovej komunikácie tlačovej agentúry, ktorá sa pohybuje na českom mediálnom trhu. V teoretickej časti sú spracované základné pojmy marketingu, marketingového a komunikačného mixu a ich jednotlivé formy. Témou praktickej časti je rozbor marketingových aktivít so zameraním na Českú informačnú agentúru a konkurenčné firmy na trhu so spravodajstvom. Práca na konci zhrňuje nedostatky v činnosti agentúry a možnosti jej ďalšieho vývoja vzhľadom k súčasnej situácii na trhu. Návrhy by mali odstrániť tieto nedostatky a optimalizovať komunikačný mix spoločnosti.
Keywords: tlačová agentúra; marketingová komunikácia; komunikačný mix
Thesis title: Marketingová komunikace tiskové agentury
Author: Tomčová, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Šípek, Ladislav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je analýza marketingové komunikace tiskové agentury, která sa pohybuje na českém mediálním trhu. V teoretické části jsou zpracovány základní pojmy marketingu, marketingového a komunikačního mixu a její jednotlivé formy. Tématem praktické časti je rozbor marketingových aktivit se zaměřením na Českou informační agenturu a konkurenční firmy na trhu se zpravodajstvím. Práce na konci shrnuje nedostatky v činnosti agentury a možnosti jejího dalšího vývoje vzhledem k současné situaci na trhu. Návrhy by měly odstranit tyto nedostatky a optimalizovat komunikační mix agentuy.
Keywords: tisková agentura; marketingová komunikace; komunikační mix
Thesis title: Marketing communication of press agency
Author: Tomčová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Šípek, Ladislav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The goal of this thesis is an analysis of marketing communication used in news agency which is active on the Czech media market. In a theoretical part there is written basic information about marketing, marketing and communication mix and theirs forms as well. Topic of practical part is the analysis of marketing activities focusing on Česká informační agenura and the competitors on the market. Based on the analysis in the end of this thesis the recommendations are given with the aim to retrieve the imperfections and to optimize the communication mix of this company.
Keywords: marketing communication; press agency; communication mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2012
Date of submission: 3. 6. 2013
Date of defense: 7. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38911/podrobnosti

Files for download

    Last update: