B2C Marketing in China

Thesis title: B2C marketing v Číně
Author: Bránová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Hradilíková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem práce je B2C marketing v Číně. Cílem teoretické části této práce je vyprofilovat typického čínského zákazníka na základě analýzy kulturních a teritoriálních specifik země a následně specifikovat vhodnou B2C marketingovou strategii pro daný trh, upozornit na chyby s tím spojené a zachytit základní trendy v této oblasti. Praktická část si potom klade za cíl představit konkrétní příklady marketingových kampaní zahraničních (západních) firem a jejich zhodnocení podle kritérií vyplývajících z teoretické části. Práce jako celek by tak měla vytvořit určitý rámec faktorů, jež je nezbytné při tvorbě marketingové strategie zohlednit, a zároveň na příkladech reálných subjektů působících na čínském trhu poukázat na to, jak tyto faktory ovlivnily jejich faktickou úspěšnost.
Keywords: marketingová strategie pro čínský trh; čínský zákazník; Čína; B2C marketing
Thesis title: B2C Marketing in China
Author: Bránová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Hradilíková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with B2C marketing in China. The theoretical section aims to create a profile of Chinese consumer based on relevant cultural and territorial specifics and then specify a suitable marketing strategy for the Chinese market highlighting the main mistakes and capturing the recent marketing trends. The aim of the practical section of the paper is to show particular foreign marketing campaigns and their evaluation according to the criteria resulting from the theoretical part. All together the paper describes a framework of relevant factors that should be considered when entering the Chinese market. Examples of real companies operating on the market are supposed to illustrate how these factors de facto influenced their success.
Keywords: Chinese consumer; China; B2C marketing; China marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 26. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39227/podrobnosti

Files for download

    Last update: