Photography: Art of front pages of fashion magazines for capture cosumer

Thesis title: Fotografie: Umění titulní strany módních časopisů zaujmout spotřebitele
Author: Melušová, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Lanáková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá fotografií na titulních stranách módních časopisů z hlediska redakce časopisu, ale i koncového spotřebitele prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy a pomocí ní zmapovat, které prvky body image jsou nejčastěji prezentované. Dále je cílem zjistit prostřednictvím dotazníkového šetření vnímání fotografie na titulních stranách spotřebitele. Práce je rozdělena do několika částí. První část představuje základní teoretická východiska z oblasti body image s důrazem na vývoj ženské krásy a vliv médií na sebepojetí vlastního těla. Další část se již zcela věnuje problematice reklamní fotografie. Podstatou praktické části je vyhodnocení obsahové analýzy, dotazníkového šetření a rozhovoru, shrnutí získaných výsledků a následné vyvození závěrů.
Keywords: reklamní fotografie; body image; segmentace; módní časopisy; retuš; obsahová analýza
Thesis title: Photography: Art of front pages of fashion magazines for capture cosumer
Author: Melušová, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Lanáková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor's thesis is interest in deals with photos on the front pages of fashion magazines in terms of the magazine, as well as end consumers. The main objective is to analyze the picture on the front pages of fashion magazines through quantitative content analysis and use it to map out which elements of body image are often presented. Furthermore, the aim is to find out through a questionnaire survey of perception photos on the front pages consumers. The work is divided into several parts. The first part presents the basic theoretical background in the field of body image with an emphasis on the development of female beauty and media influence on self-perception of his own body. The second part is entirely devoted to the issue Spot Photo. By the practical part of the evaluation of content analysis, questionnaire and interview, a summary of the results and subsequent conclusions.
Keywords: body image; content analyze; mode magazine; segmentation; smoothing; spot photo

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2012
Date of submission: 30. 5. 2013
Date of defense: 25. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39721/podrobnosti

Files for download

    Last update: