The impact of marketing on the perception of efficacy of medicaments

Thesis title: Vplyv marketingu na vnímanie učinnosti liekov
Author: Maliniaková, Lucia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom bakalárskej práce je zhodnetenie nástrojov marketingového mixu farmaceutických spoločností s dôrazom na komunikačné aktivity smerujúce na odborníkov a na širokú verejnosť. Nakoľko liečivá sú špecifickým druhom tovaru, ktorý sa dotýka priamo zdravia jednotlivca, budem predpokladať, že ten produkt, ktorý spotrebiteľ pokladá za najúčinnejší, si aj zakúpi. Inými slovami povedané, práca sa zaoberá analýzou marketingových nástrojov, ktoré majú vplyv na spotrebiteľove vnímanie účinnosti lieku a ... show full abstract
Keywords: farmaceutický priemysel; marketingová komunikácia; marketing vo farmácií; trh liečiv
Thesis title: Vliv marketingu na vnímání účinnosti léčiv
Author: Maliniaková, Lucia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zhodnocení nástrojů marketingového mixu farmaceutických společností s důrazem na komunikační aktivity směřující na odborníky a širokou veřejnost. Nakolik jsou léčiva specifickým druhem zboží, které se dotýká přímo zdraví jednotlivce, budu předpokládat, že ten produkt, který spotřebitel pokládá za nejúčinnější, si taky zakoupí. Jinými slovy řečeno, práce se zabývá analýzou marketingových nástrojů, které mají dopad na zákazníkovo vnímání účinnosti léku a tedy na jeho rozh... show full abstract
Keywords: marketing ve farmacii; marketingová komunikace; trh léčiv; farmaceutický průmysl
Thesis title: The impact of marketing on the perception of efficacy of medicaments
Author: Maliniaková, Lucia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is the evaluation of marketing tools used by pharmaceutical companies with a focus on communication activities aimed at experts and general public. Since medicaments are a specific type of goods which directly affect the health of an individual, I will assume that the product, which the consumer deems to be the most effective, will be also purchased. In other words, the thesis focuses on marketing tools which have an impact on a customer's perception of the efficac... show full abstract
Keywords: marketing communication; marketing in pharmacy; pharmaceutical market; pharmaceutical industry

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 10. 2012
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 27. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39816/podrobnosti

Files for download

    Last update: