Vliv marketingu na vnímání účinnosti léčiv

Název práce: Vplyv marketingu na vnímanie učinnosti liekov
Autor(ka) práce: Maliniaková, Lucia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kašparová, Eva
Oponenti práce: Surynek, Alois
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom bakalárskej práce je zhodnetenie nástrojov marketingového mixu farmaceutických spoločností s dôrazom na komunikačné aktivity smerujúce na odborníkov a na širokú verejnosť. Nakoľko liečivá sú špecifickým druhom tovaru, ktorý sa dotýka priamo zdravia jednotlivca, budem predpokladať, že ten produkt, ktorý spotrebiteľ pokladá za najúčinnejší, si aj zakúpi. Inými slovami povedané, práca sa zaoberá analýzou marketingových nástrojov, ktoré majú vplyv na spotrebiteľove vnímanie účinnosti lieku a teda na jeho rozhodnutie o kúpe. V teoretickej časti analyzujem súčastnú situáciu na trhu liečiv spolu s právnymi aspektami túto oblasť upravujúcimi. Ďalej na základe marketingového mixu konkretizujem komunikačné aktivity, ktorými farmaceutické spoločnosti zabezpečujú odbyt svojich výrobkov a tiež faktory vplývajúce na spotrebiteľove nákupné rozhodnutie. Súčasťou práce je i praktická časť koncipovaná na základe výskumnej sondy opierajúcej sa o doložené tvrdenia. Výsledkom skúmania je zistenie, v akej miere sú spotrebitelia pri rozhodovaní ovplyvňovaní odborníkom, a do akej miery ostáva priestor pre zapojenie iných propagačných aktivít, ako je televízia, internet a merchandising a reakcia spotrebiteľa na ne.
Klíčová slova: farmaceutický priemysel; marketingová komunikácia; marketing vo farmácií; trh liečiv
Název práce: Vliv marketingu na vnímání účinnosti léčiv
Autor(ka) práce: Maliniaková, Lucia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kašparová, Eva
Oponenti práce: Surynek, Alois
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem bakalářské práce je zhodnocení nástrojů marketingového mixu farmaceutických společností s důrazem na komunikační aktivity směřující na odborníky a širokou veřejnost. Nakolik jsou léčiva specifickým druhem zboží, které se dotýká přímo zdraví jednotlivce, budu předpokládat, že ten produkt, který spotřebitel pokládá za nejúčinnější, si taky zakoupí. Jinými slovy řečeno, práce se zabývá analýzou marketingových nástrojů, které mají dopad na zákazníkovo vnímání účinnosti léku a tedy na jeho rozhodnutí o koupi. V teoretické části analyzuji současnou situaci na trhu léčiv spolu s právními aspekty tuto oblast upravujícími. Dále na základě marketingového mixu konkretizuju komunikační aktivity, kterými farmaceutické společnosti zajišťují odbyt svých výrobků a také faktory ovlivňující zákazníkovo nákupní rozhodnutí. Součástí práce je i praktická část koncipována na základě výzkumné sondy opírající se o doložené tvrzení. Výsledkem zkoumání je zjištění, v jaké míře jsou spotřebitelé při rozhodování ovlivňováni odborníkem, a do jaké míry zůstává prostor pro zapojení jiných propagačních aktivit, jako je televize, internet a merchandising a reakce spotřebitele na ně.
Klíčová slova: marketing ve farmacii; marketingová komunikace; trh léčiv; farmaceutický průmysl
Název práce: The impact of marketing on the perception of efficacy of medicaments
Autor(ka) práce: Maliniaková, Lucia
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kašparová, Eva
Oponenti práce: Surynek, Alois
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of the bachelor thesis is the evaluation of marketing tools used by pharmaceutical companies with a focus on communication activities aimed at experts and general public. Since medicaments are a specific type of goods which directly affect the health of an individual, I will assume that the product, which the consumer deems to be the most effective, will be also purchased. In other words, the thesis focuses on marketing tools which have an impact on a customer's perception of the efficacy of a medicament and which hence his/her decision to buy it. In the theoretical section, I will analyze the current situation on the pharmaceutical market along with the legal aspects governing this area. Furthermore, I will concretize the communication activities on the basis of the marketing mix which the pharmaceutical companies use for marketing and selling their products and I will also concretize factors which influence a consumer's buying decision. The thesis also includes the practical part which is conceived on the basis of a questionnaire survey which was based on the enclosed assumptions. The outcome of the study is the determination of the extent to which consumers are influenced by an expert when deciding which medicament to buy; and to what extent there is a space for involving other promotional activities such as television, Internet or merchandising and what a consumer's reaction to them is.
Klíčová slova: marketing communication; marketing in pharmacy; pharmaceutical market; pharmaceutical industry

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra psychologie a sociologie řízení

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 10. 2012
Datum podání práce: 15. 5. 2013
Datum obhajoby: 27. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/39816/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: